Gå till innehåll

32 eller 64 bitars vista


Roffe68

Recommended Posts

Hej jag har installerat 64bitars versionen av vista men när jag försöker installera ett spel så säger den typ " detta är inget giltigt win 32 program" kan man komma förbi detta eller måsta jag installera om med 32 bitars versionen?? Om jag måsta installera om med 32 versionen måsta jag göra en hel ominstallation eller kan jag bara lägga den åvanpå?? Spelet jag försökt installera är shadowrun.

Tacksam för svar!

Mvh

Roffe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte hoppa mellan 32-bitars och 64-bitars operativsystem utan att göra en nyinstallation.

Å andra sidan varför nedgradera till 32-bitars Vista bara för att ETT enda spel är dåligt skrivet och vägrar accepterar att installera i x64 miljö ?

Där finns mängder av andra spel som inte bryr sig och som fungerar perfekt i 64-bitars Vista.

I din profil anger du inte hur mycket minne du har men snart nog inser du att 3,1GB är i minsta laget och då är det endast 64-bitars Vista som klarar mer minne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...