Roffe68 Posted November 7, 2007 Share Posted November 7, 2007 Hej jag har installerat 64bitars versionen av vista men när jag försöker installera ett spel så säger den typ " detta är inget giltigt win 32 program" kan man komma förbi detta eller måsta jag installera om med 32 bitars versionen?? Om jag måsta installera om med 32 versionen måsta jag göra en hel ominstallation eller kan jag bara lägga den åvanpå?? Spelet jag försökt installera är shadowrun. Tacksam för svar! Mvh Roffe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grooge Posted November 8, 2007 Share Posted November 8, 2007 Så du letade dig hit tillslut. Tvivlar på att du kan uppgradera från 64 till 32. kul att se dig här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted November 8, 2007 Share Posted November 8, 2007 Du kan inte hoppa mellan 32-bitars och 64-bitars operativsystem utan att göra en nyinstallation. Å andra sidan varför nedgradera till 32-bitars Vista bara för att ETT enda spel är dåligt skrivet och vägrar accepterar att installera i x64 miljö ? Där finns mängder av andra spel som inte bryr sig och som fungerar perfekt i 64-bitars Vista. I din profil anger du inte hur mycket minne du har men snart nog inser du att 3,1GB är i minsta laget och då är det endast 64-bitars Vista som klarar mer minne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted November 8, 2007 Share Posted November 8, 2007 Högerklicka installationsfilen och välj Egenskaper > Kompatibilitet och välj där "Windows XP SP2" och försök installera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts