Spindeln Posted November 9, 2007 Share Posted November 9, 2007 Jag installarde 4GB minne med 4 st 1024MB minneskretsar. Men i min nyinstallation av Windows Vista Ultimate 64bit så syns nu bara 2558MB i totalt minne. Var finns de andra MB? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted November 10, 2007 Share Posted November 10, 2007 Du skall i uppstarten trycka <Delete> upprepade gånger till du kommer in i BIOS programmet. Här skall du kunna konstatera om minnet har upptäckts och hur det används (Avslut F10). I mitt BIOS var det lite lurigt att få mer än 3.14GB rapporterat till Windows. Men där fanns ett sätt att frångå standard minnesreservation så att hela 4GB rapporterades. Om du har Grafiken på moderkortet så kommer en bestämd (valbar) mängd minne att reserveras dit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted November 11, 2007 Share Posted November 11, 2007 Här hittar du mer information om 4GB i Vista: http://support.microsoft.com/default.aspx/kb/929605 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts