Gå till innehåll

Bluescreen sen omstart


xamer

Recommended Posts

Inga loggningar innebär att antingen:

1. Inser inte Windows att en enhet har problem

2. Windows kan inte skriva loggningen till systemdisken för att den har blivit onåbar

3. Eller så har processorn stoppat

Jag har själv haft otaliga systemhängningar genom åren.

Jag  har haft glapp i strömmatningen till systemdisken. Jag kunde höra att det klickade i driven när

jag rörde på trådarna i kontakten.

Jag har i efterhand sett fel i 20+4-pin kontakten till moderkortet där röda 5v stiften varit brända pga glapp.

Jag har haft grafikkortlåsningar där datorn och diskar fortsatte jobba i bakgrunden.

Har vi inga loggningar så gäller det att känna sig fram bland kablagen.

Starta upp i FelsäkertLäge och se om det klarar sig längre utan alla drivrutiner och program starter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

detta med att den hänger sig vid uppstart lite då o då började efter att min polare satt in nya delar i datorn(allt utom hårddisk,cd-läsare och nätagg).sedan köpte jag ett nytt nätagg o satte i så allt utom hårddisk och cd-läsare e nytt.De känns ju lite surt att ha en ny dator o den inte alltid funkar.Men jag testar dra igång felsäkert läge nästa gång den börjar hänga sig sådär.Om den kan stå på hur länge som helst när ja e i felsäkert läge då?va kan de va för fel då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...