Gå till innehåll

Svart skärm efter bilden: Windows Startar...


Gäst yassin_2999

Recommended Posts

Gäst yassin_2999

Hej!

Det har uppstått en konstig incident på min dator. Först trodde jag att det var Panda Internet Secuirty 2008 som var problemet men inte enligt vad XP säger.

Detta händer:

När jag startar datorn från OFF-läge så händer det att efter Windows loggan så kommer det en screen som säger: Windows Startar... Där fryser sig bilden och efter 10 till 20 sekunder så blir skärmen svart och går till stand-by läge. Dator är på som vanligt men led-lampan för processorn visar inga indikationer på att processorn arbetar. När detta händer så får jag hålla in ON knappen på dator tills den stängs av (Har ingen reset knapp) och prova tills den startar eller gå in i SAFE MODE och av-installera drivrutinerna för grafikenkortet.

När jag kommer in i XP så får jag upp en ruta som säger: Datorn har återställt ett allvarligt problem...

och så väljer jag att skicka felrapporten och sen kommer det en webbsida som säger att:

Blue screen or death screen have been apperad.  (något liknande)

Solve 1: by installing the latest drivers for your videocard.

Solve 2: decrease the video accelator

Detta problem har jag aldrig haft förut.

Jag har Nvidia 7800 GTX 256 MB

Windows XP Home Edition med SP2

Behöver ni mer info så är det bara att fråga...och tusen tack till alla som kan hjälpa mig  ;)

P.S Jag kör Dual Boot med Vista och detta problem uppstår inte där...utan enbart för XP D.S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...