Gå till innehåll

För ljusa färger i webbläsaren mm


Valiant

Recommended Posts

Hej

Sedan jag har skaffat mig Vista har jag fått ett problem med visningen av olika egna webbsidor och ex. i olika Excel-filer.

Det är nämligen så att vissa färger - ljusa grå toner, gult etc - inte syns alls nästan. Tittar man på samma sidor från andra datorer ser dessa helt normala ut.

Jag har försökt med inställningarna på skärmen men får inte till det utan jag måste använda mörkare färger för att vissa saker skall synas, och det kan bli fult och irriterande då det ser annorlunda på andras datorer, dvs jag kan inte riktigt räkna ut hur det ser ut på andras skärmar.

Någon som har något tips på hur man ändrar detta generellt i Vista, alltså att färgerna genomgående är för ljusa?

/ Per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst vad gäller färgtonerna så har du dels en hel del inställningar lokalt i din skärm.

Sedan så finns möjligheten att ändra färgnyanser via färg-profiler. Du öppnar då:  Högerklick Skrivbordet -

Anpassa - Bildskärmsinställningar - Avancerade inställningar - Färghantering - Färghantering...

Här kan du per enhet välja färg-profil. Ofta finns specifik profil för din skärm. Prova dig fram.

Sedan till sist har du grafikkortets kontrollpanel (Catalyst) där man kan göra anpassningar i färg och gamma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...