Valiant Posted November 16, 2007 Share Posted November 16, 2007 Hej Sedan jag har skaffat mig Vista har jag fått ett problem med visningen av olika egna webbsidor och ex. i olika Excel-filer. Det är nämligen så att vissa färger - ljusa grå toner, gult etc - inte syns alls nästan. Tittar man på samma sidor från andra datorer ser dessa helt normala ut. Jag har försökt med inställningarna på skärmen men får inte till det utan jag måste använda mörkare färger för att vissa saker skall synas, och det kan bli fult och irriterande då det ser annorlunda på andras datorer, dvs jag kan inte riktigt räkna ut hur det ser ut på andras skärmar. Någon som har något tips på hur man ändrar detta generellt i Vista, alltså att färgerna genomgående är för ljusa? / Per Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted November 17, 2007 Share Posted November 17, 2007 Först och främst vad gäller färgtonerna så har du dels en hel del inställningar lokalt i din skärm. Sedan så finns möjligheten att ändra färgnyanser via färg-profiler. Du öppnar då: Högerklick Skrivbordet - Anpassa - Bildskärmsinställningar - Avancerade inställningar - Färghantering - Färghantering... Här kan du per enhet välja färg-profil. Ofta finns specifik profil för din skärm. Prova dig fram. Sedan till sist har du grafikkortets kontrollpanel (Catalyst) där man kan göra anpassningar i färg och gamma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts