Gå till innehåll

om ddr2 minne


olof65

Recommended Posts

hej

vet någon om det har betydlse om latency är olika då

har 2 gb kit med 4-4-4-12

annat är det de också 2 gb men har 5-5-5-12

har pc6400 står det på dem

kan ja köra dem tillsammans då måste väl gå då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

det är nya minne båda då fick en blåskärm när satte i de andra 2 gb tog ur dem sen funkar den, den skapade en mini dump fil hur kan ja läsa den då fär där kan se vad som gjord blåskärmen ju

bengt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

det är nya minne båda då fick en blåskärm när satte i de andra 2 gb tog ur dem sen funkar den, den skapade en mini dump fil hur kan ja läsa den då fär där kan se vad som gjord blåskärmen ju

bengt

Tja

Om du kör Windows x86 så har jag för mig att den bara har stöd för 3Gb ram... och eftersom du sätter i 4Gb så blir de mer instabilt på nått sett?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du har en fungerande Windows Vista installation redan så laddar du bara ner Stenis uppdatering

http://support.microsoft.com/kb/929777  och installerar den.

Gå sedan till Kontrollpanelen - Administrationsverktyg - Minnesdiagnostik och välj att köra den under

nästa omstart.

När datorn har stängts ner så sätter du in det sista två minnena, går in i BIOS (<Del>) och konstaterar

att du har 4GB. Tryck <F10> spara och exit.

Under kommande uppstart kommer du direkt in i minnestesten och du ser om något är galet eller felfritt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Waxinator!

det skall jag göra då den uppdatering finns den inte med i de vanliga uppdateringa via windows uppdate då väl.

skall ta testa det i veckan som är då en kväll kommer lämna en rapport här kul berätt om det går eller inte ju

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...