mattish92 Posted November 16, 2007 Share Posted November 16, 2007 Hej! Nu har ännu ett problem uppstått på min lilla burk... Ett mycket allvarligt. Ibland när jag t.ex. använder något program så slocknar skärmen och datorn startar om sig själv Hände med mitt skolarbete Jag förstår inte vad som orsakar detta? Skulle verkligen behöva lite hjälp med detta! tack //Martin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted November 16, 2007 Share Posted November 16, 2007 Får du någon felkod, och vad säger den? Om du inte hinner se någon felkod så får du ställa om så att den stannar innan omstart... Högerklicka "den här datorn" egenskaper -> Avancerat -> Start och återställning -> inställningar: Avmarkera "Starta om automatiskt". Nästa gång felet uppstår kommer du att se felkoden... och då kopierar du allt och klistrar in här eller om du kan göra en skärmdump så vi får en bild. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattish92 Posted November 16, 2007 Author Share Posted November 16, 2007 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattish92 Posted November 16, 2007 Author Share Posted November 16, 2007 Jag märkte också att det händer bara när jag använder nya MSN messenger, tror du en ominstallation skulle göra susen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted November 16, 2007 Share Posted November 16, 2007 Felmeddelandet betyder att du har en drivrutin som inte är kompatibel med XP, vad står det i den tekniska beskrivningen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattish92 Posted November 17, 2007 Author Share Posted November 17, 2007 Jag tror ja vet vad som orsakade det, MSN. När jag inte har på MSN 8.0 så fungerar datorn utan problem . Gamla messenger fungerar oxå. Det kanske räcker med att bara ta bort msn 8.0 och ladda ner intall igen. Hoppas det vet iallafall felet nu . Tack Venoms för hjälpen :=) //Martin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted November 17, 2007 Share Posted November 17, 2007 Kolla denna guide för att se exakt vad som orsakar krascharna; http://www.alltomxp.se/index.php?option=co...&Itemid=103 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts