Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej igen!

Skrev ett inlägg här innan där jag beskrev att datorn klagar hela tiden på att den inte känner igen USB-portarna!  ??? Nu är det som så att jag har formaterat om hela min dator och har hämtat hem dom senaste drivrutinerna på ASUS hemsida, eftersom jag har ett moderkort från ASUS. Men nu har problemen kommit igen, fast att jag har formaterat om hela min dator samt har installerat om drivrutinerna, dom allra senaste från hemsidan ..

Kan det vara som så att det är någonting innuti datorn som glappar? kanske är en sladd som behövs tryckas till för att det ska fungera, men jag har iofs inte rörs datorn överhuvudtaget så det ska egenligen inte hända, kan ju inte bara hoppa ur sådär rätt upp och ner!  ??? Snart blir jag tokig på detta meddelande, för det poppar upp konstant!! kan heller inte koppla in någonting som är USB, det fungerar inte.

Bild nedan! (ibland visar felmeddelandet att det i detta fallet bara var 2st USB-portar det är fel på, andra gånger kan det vara alla 7)

Posted
Bild nedan! (ibland visar felmeddelandet att det i detta fallet bara var 2st USB-portar det är fel på, andra gånger kan det vara alla 7)

Njaaa... 4 externa och 2 interna blir inte 7  ::)

Men detta kan peka på de två interna utgångarna (chippet)...

Kan det vara som så att det är någonting innuti datorn som glappar? kanske är en sladd som behövs tryckas till

Där finns bara USB kontaktanslutningar direkt i moderkortet.

Har du någon koppling till de två interna USB portarna? (till fronten?)

Har du senaste P5B Deluxe Wifi-AP BIOS version 1223 ?

Posted

Njaaa... 4 externa och 2 interna blir inte 7  ::)

Men detta kan peka på de två interna utgångarna (chippet)...

Kan det vara som så att det är någonting innuti datorn som glappar? kanske är en sladd som behövs tryckas till

Där finns bara USB kontaktanslutningar direkt i moderkortet.

Har du någon koppling till de två interna USB portarna? (till fronten?)

Har du senaste P5B Deluxe Wifi-AP BIOS version 1223 ?

Dom senaste BIOS uppdateringarna vet jag faktiskt inte  :o men på hemsidan kan man iallafall ladda hem drivrutiner till det! :) men hur installerar jag nytt BIOS? ??? Är ju inte en .exe fil precis :P

Haha och ja, det stämmer, jag har ju bara 6 nu när du säger det! :D Dom två stycken som är på front är kopplade med en sladd :) annars är alla andra USB-portar kopplade direkt i moderkortet som du säger! :)

Posted
hur installerar jag nytt BIOS?

Antingen i uppstarten hinner du se BIOS versionen. Annars kan du stanna till i BIOS och se den där.

Men detta är bara som en sista utväg därför att jag kan inte läsa att de gjort några förbättringar avseende

USB sedan flertalet versioner tillbaka.

Annars så ligger "BIOS Utilities" program för att uppgradera inifrån Windows, på samma sida som du

laddar "BIOS" datafilen från. (ASUS Update V7.10.05 Install Program for Windows)

http://support.asus.com/download/download....SLanguage=en-us

Dom två stycken som är på front är kopplade med en sladd

Om du garanterat inte har något anslutet på fronten så kan du välja att koppla loss kabeln till moderkortet

för att konstatera att felet ligger i frontpanelen.

Posted

Att uppdatera BIOS var nog ingen bra idé :) men det är inte ditt fel. Jag laddade hem den senaste BIOS uppdateringen från ASUS, uppdaterade AsusUpdate .. installerade BIOS'et .. när jag sen startade om datorn kom det "error" ... det var något fel på det BIOS'et jag hade uppdaterat, så jag fick återställa det gamla :)

Imorgon ska jag nog testa att öppna burken och dra ur sladdarna, starta upp för att kontrollera så att det inte är dom på fronten som spökar! men det gäller bara att hitta dom rätta sladdarna!  ;D