Gå till innehåll

antal minnesmoduler i vista


olof65

Recommended Posts

hej

hoppas någon kan hjälpa mig med detta då:

har skaffat 4 st 1 gb ddr2 pc6400 har stöd på mitt moderkort för det.

satte i dem och  de hittades i bios men windows vista fick en blåskärm direkt tog ur två av dem då startade windows vista direkt

tycker det konstigt den skall väl kunna köra 4 gb väl

men kolla mitt  moderkort nforce 650i ultra och de med dual channel de kan inte sitta alla samms tydligen utan parvis eller sitta nära två nära varandra då.

är det så mitt moderkort vil ha bara par vis typ skaffatt 2 st 2 gb kit istället då

har nu 2 st 2 gb kit(2x1 gb)

eller det vista som har minnesbugg fortfarande, stenis kan det vara det då  eller har en mindump fil hur öppna ja den då kanske den säger något då

mvh bengt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Bengt!

Jag har ett liknande moderkort (Asus P5N-E SLI) och jag var tvungen att uppdatera Bios till 0703. I och med att du kör x64 så ska det vara kompatibelt med 4gig eller mer, märkväl att du skall ha parvisa minnesmoduler i samma konfiguration, exempel Corsair ddr2 Twin2x som jag har, då får du det att funka ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

det låter bra veta tycker det konstigt att det syns 4 gb i bios men i vissta får den blåkärm kanske skall uppdatera bios då kör x64, har parvis minnesmodulerdessa har jag:

OZC 2X1GB GOLD pc2-6400 (800MHZ) satte ii dessa också patriot pc2-6400 2 gb kit då(2x1gb) kollar ja min anvisning för det moderkort så går det bara 2 gb åt gången eller läser jag fel kanske

skall koll abio iaf då se vilken version har nu osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...