Gå till innehåll

Kan inte hämta uppdateringar


Opelomega

Recommended Posts

Hej

Har precis installerat vista. Något som skulle göra av leverantören men det gjordes inte.

Nu kan jag däremot inte ladda ner uppdateringar via windows update samt att uppdateringar av norton 360 inte heller fungerar. Sedan kommer jag inte heller in på vissa sidor på internet. Exempelvis www.microsoft.se, google.se Kul va=) Dessa adresser sägs vara ogiltiga. Har testat med annan webbläsare, men utan något bättre resultat.

Har avaktiverat branväggar och så men problemet kvarstår.

Är det någon som kan hjälpa mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kan väl försöka ! :)

Till att börja med så måste vi konstatera om du satt upp Internet anslutningen riktigt.

Öppna KontrollpanelenNätverk och InternetNätverks- och delningscenter och se hur det ser ut.

Du kan här klicka på de olika enheterna och diagnostisera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som om det kan vara ett DNS fel. Dock så var anslutning till nätverket felfri. PÅ alla XP dator varav jag sitter på en så fungerar internet perfekt. Var bara att plugga in nätverkskabeln. Gjorde det samma på vista och har inte utfört några ändringar där.

Problemet ligger inte hos telia alltså. Kan det vara nätverkkortet eller något som spökar? Då många sidor fungerar utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde uppdateringen och det var den senaste gällande drivrutinen. Dock så poppade det upp något om någon ipnr konflikt. Men det försvann snabbt så jag drog ut kabeln till datorn så får jag se om det möjligen behövs nollställas.

Dock så var det en bus i enhethanteraren som det inte var någon drivrutin installerad för. Och ingen drivrutin kunde hittas heller. Ska se om jag fick med någon skriva som kanske innehåller något till den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...