Gå till innehåll

Drivrutiner til 8600GT


Recommended Posts

En liten fråga efter inköpet av grafikkortet till min son.

Jag har själv nyligen bytt från ett GF 6800 till ett GF 8800. Av en ful ovana så plockade jag bort drivrutinerna till det gamla GF 6800 innan jag la in det nya GF 8800. Men hur är det egentligen? När man är inne på nVidia får man ju specificera vilket kort man har. Är det inte så att det används samma drivrutinspaket till alla GF-kort? När jag väl har valt rätt så står det ju "for nVidia 6. 7 and 8 series"

Behöver jag egentligen avinstallera drivrutinerna? Är det kanske så enkelt att bara stanga av datorn och byta kortet?

Kör Vista på datorn jag ska skifta kortet på.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är numera samma paket  "WHQL driver for GeForce 6, 7, and 8 series GPUs." till alla Vista 32-bit.

Angående avinstallation, så hade jag bara gjort det, om jag hade backat från BETA till WHQL versioner.

Hade du bytt från ATI till nVidia så hade jag avinstallerat först.

Men annars så hade jag bytt kort och därefter uppdaterat drivrutinen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nåja... kortet är isatt och drivisarna fick vara kvar. Visst är det en underbar skillnad i bl a Crysis... det som förbryllar mig är att hennes gamla index med 6800-kortet var 5.9... med detta kortet fick hon bara 5.3 och 4.9 för aero. Ska också tillägga att det blev ett 8600GT med 512 mb ddr3 minne istället. Kostade nån hundring mer...

Nåja... spelen flyter betydligt bättre iaf.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag missade en bokstav...*L*... det ska vara GTS. Jag kollade upp hur det kunde bli såhär. Tydligen så hjälpte det att avinstallera de andra drivrutinerna och installera om dem. Nu så står värdet på 5.9 igen. Lärde mig också att 5.9 är det högsta värdet man kan få på ett Indexvärde... stämmer det?

Vad jag menade var att det blev med 512mb istället för 256mb... kunde vara värt den extra hundringen.

Det fina är ju att Crysis nästan ser snyggare ut på hennes än på min datorn med 8800... hehe. Men du har nog rätt ändå... grabben kommer att piska det mesta om man bortser från DirectX 10-effekterna.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...