Ludde1 Posted November 21, 2007 Share Posted November 21, 2007 Är det någon som tror sig veta varför jag inte kan uppdatera med kb 941649. Filen hämtas hem, installation sker och jag ombedes att starta om datorn. Innan datorn startar om konfigureras uppdateringen, därefter startar den om, två gånger, av någon anledning. När den äntligen startar dyker iconen för uppdatering upp och talar om att uppdateringen inte kunde ske. Har provat installera i felsäkert läge med samma dåliga resultat. Packard Bell 6363 med Vista Basic Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted November 21, 2007 Share Posted November 21, 2007 Installerar du den från Windows Update? Kolla i såfall i loggen c:WindowsWindowsUpate.log och se om du hittar någon felkod där. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ludde1 Posted November 21, 2007 Author Share Posted November 21, 2007 Installerar du den från Windows Update? Kolla i såfall i loggen c:WindowsWindowsUpate.log och se om du hittar någon felkod där. Oj! Den var BIG med massor med läsning, inte för att jag förstod mycket, men jag fann i all fall detta, om det kan vara till nån hjälp. "WARNING: WU client fails to call back to install call {872255B9-2072-45E2-8C2D-3E18272DCE57} with error 0x800706ba" och "WARNING: Exit code = 0x80242008" samt Installation Failure: Windows failed to install the following update with error 0x8007007e: Uppdatering för Windows Vista (KB941649). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted November 21, 2007 Share Posted November 21, 2007 Har du en äkta licens eller kör du pirat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ludde1 Posted November 22, 2007 Author Share Posted November 22, 2007 Har du en äkta licens eller kör du pirat? Nog bör väl licensen vara äkta när det är förinstallerat på hårddisken av Packard Bell? Jag tar för givet att den är äkta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted November 27, 2007 Share Posted November 27, 2007 Ok, anledningen till att jag frågade var att det finns en del trådar som tyder på att felet uppstår på datorer med ogiltiga licenser. Tyvärr har jag ingen lösning på problemet för tillfället, ska dock kika lite mer och se vad jag hittar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ludde1 Posted November 28, 2007 Author Share Posted November 28, 2007 Ok, anledningen till att jag frågade var att det finns en del trådar som tyder på att felet uppstår på datorer med ogiltiga licenser. Tyvärr har jag ingen lösning på problemet för tillfället, ska dock kika lite mer och se vad jag hittar! Jag är naturligtvis tacksam för all hjälp. Det känns lite irriterande att inte kunna installera en uppdatering. En lösning på problemet skulle verkligen sitta fint. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ludde1 Posted February 16, 2008 Author Share Posted February 16, 2008 Hej! Det var ett tag sedan jag skrev här. Problemet med KB 941649 är löst. Det löste sig alldeles självmant. Efter 21 försök att installera lyckades det. Fråga mig inte hur eller varför men nu sitter den där i alla fall. Tack till ni som funderat över problemet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts