Gå till innehåll

[LÖST] Kan inte installera KB941649


Ludde1

Recommended Posts

Är det någon som tror sig veta varför jag inte kan uppdatera med kb 941649. Filen hämtas hem, installation sker och jag ombedes att starta om datorn. Innan datorn startar om konfigureras uppdateringen, därefter startar den om, två gånger, av någon anledning. När den äntligen startar dyker iconen för uppdatering upp och talar om att uppdateringen inte kunde ske. Har provat installera i  felsäkert läge med samma dåliga resultat.

Packard Bell 6363 med Vista Basic

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerar du den från Windows Update? Kolla i såfall i loggen c:WindowsWindowsUpate.log och se om du hittar någon felkod där.

Oj! Den var BIG med massor med läsning, inte för att jag förstod mycket, men jag fann i all fall detta, om det kan vara till nån hjälp.

"WARNING: WU client fails to call back to install call {872255B9-2072-45E2-8C2D-3E18272DCE57} with error 0x800706ba" och "WARNING: Exit code = 0x80242008"

samt Installation Failure: Windows failed to install the following update with error 0x8007007e: Uppdatering för Windows Vista (KB941649).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, anledningen till att jag frågade var att det finns en del trådar som tyder på att felet uppstår på datorer med ogiltiga licenser. Tyvärr har jag ingen lösning på problemet för tillfället, ska dock kika lite mer och se vad jag hittar!

Jag är naturligtvis tacksam för all hjälp. Det känns lite irriterande att inte kunna installera en uppdatering. En lösning på problemet skulle verkligen sitta fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

Hej!

Det var ett tag sedan jag skrev här. Problemet med KB 941649 är löst. Det löste sig alldeles självmant. Efter 21 försök att installera lyckades det. Fråga mig inte hur eller varför men nu sitter den där i alla fall. Tack till ni som funderat över problemet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...