Laney Posted November 21, 2007 Share Posted November 21, 2007 Jag har något fel på min dator och skulle behöva formatera en hårddisk i återställningskonsolen. Vad exakt skall jag skriva för att den ska snabbformatera C? Vad jag än skriver så står det att det är ogiltigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gepe Posted November 21, 2007 Share Posted November 21, 2007 FORMAT C: /Q /FS:NTFS tryck "enter" och ange "j" för att fortsätta formateringen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laney Posted November 21, 2007 Author Share Posted November 21, 2007 Jag skriver efter C:WINDOWS: FORMAT C: /Q /FS:NTFS /:? Då står det kommando ogiltigt eller parametern ogiltig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted November 21, 2007 Share Posted November 21, 2007 Jag har något fel på min dator och skulle behöva formatera en hårddisk i återställningskonsolen. Vad exakt skall jag skriva för att den ska snabbformatera C? Vad jag än skriver så står det att det är ogiltigt. Varför ska du formatera disken i återställningskonsolen ??? Om du gör en ominstallation eller reparation så hanteras väl detta i samband med att du gör just detta !? Är det inte bara så att du tryckt på "R" (R som i reparation) lite för tidigt i CD-booten ? Senare när installationen upptäcker att du redan har en Windows på disken så får du frågan om du vill reparera den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gepe Posted November 22, 2007 Share Posted November 22, 2007 Jag skriver efter C:WINDOWS: FORMAT C: /Q /FS:NTFS /:? Det ska vara mellanslag mellan FORMAT C: och /Q och /FS:NTFS. Det du har skrivit därefter ska inte vara med. Om du väljer att inte göra snabbformateringen så skriver du: FORMAT C: "mellanslag" /FS:NTFS och därefter "enter" och "j". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts