Gå till innehåll

Anslutning till fjärrskrivbord utan lösenord?


wiibox360

Recommended Posts

Hej!

Är det möjligt att ansluta till ett fjärrskrivbord utan att behöva använda ett lösenord?

Har en HTPC som jag vill ansluta till då och då, problemet om jag måste använda lösenord är att jag måste logga in varje gång HTPC:n har varit avstängd vilket känns lite onödigt.

Jag vill alltså kunna starta upp HTPC:n från avstängt läge utan att behöva knappa in ett lösenord samtidigt som jag vill kunna komma åt den via Fjärranslutning.

Möjligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Per default så kan du (eller kommer) aldrig att kunna logga in via nätverket utan lösenord. Detta är en säkerhetsfunktion som Microsoft implementerade i XP och som även finns med i Vista. Lös problemet genom att sätta ett lösenord och sedan i Energialternativ > Kräv lösenord vid uppvaknande och välj sedan "Kräv inte något lösenord". Detta gällerl ju bara då du går ner i Vila men för att datorn ska logga in automatiskt då du stän ger ner och startar upp den så skriver du följande i Startmenyn "control userpasswords2" och får då upp den avancerade kontrollpanelen. Där markerar du ditt konto och kryssar i rutan ovanför och vips så loggas du sedan in automatiskt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...