GhostDog Posted November 22, 2007 Share Posted November 22, 2007 Hallå på er! Någon som kan knäcka denna nöt? Har antagligen i något ögonblick själv råkat ta bort alternativet "Rensa tidigare" i högerklicksmenyn i Vistas startmeny (där tidigare dokument visas). Det var ju så smidigt... Vill inte inaktivera "Spara och visa en lista över nyligen använda filer" - ej heller använda tredjepartsprogram som CCleaner e.t.c. Någon som vet hur jag får tillbaka alternativet "Rensa tidigare" där? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted November 22, 2007 Share Posted November 22, 2007 För att få tillbaka funktionen att se "Nyligen använda ..." -listan, så högerklicka på Start och välj Egenskaper. Under fliken Start-menyn har du två Sekretess rutor att bocka i. För att härefter rensa listan manuellt så högerklickar du på det nu uppkomna menyvalet "Tidigare..." och välj "Rensa listan tidigare" Om du inte får upp alternativer "Rensa..." så prova "Öppna" i stället. I detta fönster ser du var Tidigare ligger och i Arkiv-menyn skall översta valet vara "Rensa..." C:Usersditt namnAppDataRoamingMicrosoftWindowsRecent Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GhostDog Posted November 22, 2007 Author Share Posted November 22, 2007 Ah tjenare vad du var snabb!! ;D Här får man hjälp nästan i realtid! Tyvärr funkar inte det... Det alternativet har jag redan provat. Alternativet "rensa tidigare" kommer ej tillbaka. Nope - inte heller där finnes alternativet rensa... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GhostDog Posted November 22, 2007 Author Share Posted November 22, 2007 Näe, detta var väldigt skumt. Installerade trots allt CCleaner men inte ens den rensade tidigare! Kollade min sambos användarkonto (på samma dator) och där finns alternativet jag saknar kvar iaf. Ända sättet är att enligt waxinators recept ta "öppna" istället och markera alla genvägar i mappen och ta bort. F_n vad frusterande. (I-landsproblem, men ändå) :- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GhostDog Posted November 25, 2007 Author Share Posted November 25, 2007 Ingen som sitter på en lösning..? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manuel Posted March 19, 2010 Share Posted March 19, 2010 Ingen som sitter på en lösning..? Gör så här: Gå till C:\Users\Ditt namn\AppData\Roaming\Microsoft\Windows Där finns en gul mapp Recent som ser ut som en vanlig mapp,kopiera den till en annan plats eller radera den helt enkelt. Kopiera sen en mapp som heter Tidigare från en annan profil och samma directory som ovan: C:\Users\den andra profilen\AppData\Roaming\Microsoft\Windows Starta om datorn. Sen har du det du saknar i högerklicksmeny Lycka till... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts