Gå till innehåll

"Rensa tidigare" - borta...


GhostDog

Recommended Posts

Hallå på er! Någon som kan knäcka denna nöt?

Har antagligen i något ögonblick själv råkat ta bort alternativet "Rensa tidigare" i högerklicksmenyn i Vistas startmeny (där tidigare dokument visas).

Det var ju så smidigt... Vill inte inaktivera "Spara och visa en lista över nyligen använda filer" - ej heller använda tredjepartsprogram som CCleaner e.t.c.

Någon som vet hur jag får tillbaka alternativet "Rensa tidigare" där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att få tillbaka funktionen att se "Nyligen använda ..." -listan, så högerklicka på Start och välj Egenskaper.

Under fliken Start-menyn har du två Sekretess rutor att bocka i.

För att härefter rensa listan manuellt så högerklickar du på det nu uppkomna menyvalet "Tidigare..." och välj "Rensa listan tidigare"

Om du inte får upp alternativer "Rensa..." så prova "Öppna" i stället.

I detta fönster ser du var Tidigare ligger och i Arkiv-menyn skall översta valet vara "Rensa..."

C:Usersditt namnAppDataRoamingMicrosoftWindowsRecent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah tjenare vad du var snabb!!  ;D Här får man hjälp nästan i realtid!

Tyvärr funkar inte det... Det alternativet har jag redan provat. Alternativet "rensa tidigare" kommer ej tillbaka.

Nope - inte heller där finnes alternativet rensa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Näe, detta var väldigt skumt. Installerade trots allt CCleaner men inte ens den rensade tidigare!

Kollade min sambos användarkonto (på samma dator) och där finns alternativet jag saknar kvar iaf. Ända sättet är att enligt waxinators recept ta "öppna" istället och markera alla genvägar i mappen och ta bort. F_n vad frusterande. (I-landsproblem, men ändå)  :-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 år senare...

Ingen som sitter på en lösning..?

Gör så här:

Gå till C:\Users\Ditt namn\AppData\Roaming\Microsoft\Windows

Där finns en gul mapp Recent som ser ut som en vanlig mapp,kopiera den till en annan plats eller radera den helt enkelt.

Kopiera sen en mapp som heter Tidigare från en annan profil och samma directory som ovan:

C:\Users\den andra profilen\AppData\Roaming\Microsoft\Windows

Starta om datorn.

Sen har du det du saknar i högerklicksmeny

Lycka till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...