Gå till innehåll

Vista med SP1 integrerat?


göte

Recommended Posts

Nå´n som vet om Microsoft kommer att släppa en utgåva som inkluderar SP1 precis som man gjorde med WindowsXP & SP2

Vore i så fall lönt att vänta på denna

Göte

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Ämnet flyttat av stenis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars är det ju bara att "slipstreama" SP1 när den kommer med bef. Vista-skiva.

Japp, det går naturligtvis men eftersom jag inte köpt Vista ännu utan tänkt vänta med detta till SP1 kommit så hade det varit bra om den kommit med SP1.

Tills jag vet så kör jag nog XP

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det kommer att komma Vista med SP1 integrerat, faktum är att testversionerna redan distribueras så. Däremot har Microsoft tidigare sagt att det INTE kommer att vara möjligt att integrera/slipstreama SP1 själv utan man måste få färdig media med SP1 integrerat.

Låter bra, förmodar att vi får veta det här på siten när det kommer i handeln. Kollade priserna på Pricerunner avseende Vista idag och konstaterade att en OEM-licens kostar mindre än 50% av en riktig licens. Kan vara något att fundera över för oss som bygger själv och har mer än en dator

/Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men tro inte att du kan installera en OEM på flera datorer.

Eller jo, installera går bra, men inte att aktivera den om du tänker använda samma licens.

En OEM per dator och den kan sedan inte flyttas till andra datorer även om du avinstallerar Vista på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men tro inte att du kan installera en OEM på flera datorer.

Eller jo, installera går bra, men inte att aktivera den om du tänker använda samma licens.

En OEM per dator och den kan sedan inte flyttas till andra datorer även om du avinstallerar Vista på datorn.

Nej naturligtvis kan man inte installera en OEM på mer än en dator men eftersom jag har 4 datorer så kan jag köpa 4 OEM till ett pris som ligger långt under priset för riktiga licenser och behöver således inte flytta Vista mellan datorerna.

PS

Jag kör alltid äkta programvara

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...