Gå till innehåll

Rengöra en bärbar dator?


eskhult

Recommended Posts

Hej!

Jag har fått betydligt svårare att kyla min laptop och den blir så varm att den stänger av sig när jag spelar Company of Heroes.

Jag misstänker att damm inuti datorn och fläktarna kan vara ett problem, så detta fel uppstått efter ungefär 10 månader.

Vågar man öppna sin laptop? Efter en öppning hur ska jag göra då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag misstänker att damm inuti datorn och fläktarna kan vara ett problem, så detta fel uppstått efter ungefär 10 månader. Vågar man öppna sin laptop? Efter en öppning hur ska jag göra då?

Eftersom du känner var luften går in och ut ut höljet, så skulle du kunna dammsuga datorn 'baklänges'.

PC'n skall vara avstängd under tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag misstänker att damm inuti datorn och fläktarna kan vara ett problem, så detta fel uppstått efter ungefär 10 månader. Vågar man öppna sin laptop? Efter en öppning hur ska jag göra då?

Sen

Eftersom du känner var luften går in och ut ut höljet, så skulle du kunna dammsuga datorn 'baklänges'.

PC'n skall vara avstängd under tiden.

Du får inte ren leksaksfläktarna som sitter i bärbara.  Sen har du utmaningen med statisk elektricitet och en

luftströmning. Fläkten i en bärbar sitter ju oftast mitt i smeten... :P

ACER burkar har jag rivit några stycken och vilket skräp man kör med... :P

Sen kan man roa sig och gå till Afonbladet eller Expressen med en bärbar och studera hur CPUn och fläkten

beter sig.... :D  Rena sabotaget för datorer.... :P

Så har man garanti så plåga sönder supporten... vägra acceptera långa reptider om den måste skickas in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...