eskhult Posted November 23, 2007 Share Posted November 23, 2007 Hej! Jag har fått betydligt svårare att kyla min laptop och den blir så varm att den stänger av sig när jag spelar Company of Heroes. Jag misstänker att damm inuti datorn och fläktarna kan vara ett problem, så detta fel uppstått efter ungefär 10 månader. Vågar man öppna sin laptop? Efter en öppning hur ska jag göra då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted November 23, 2007 Share Posted November 23, 2007 Eftersom du är under garantitid så gör ingenting sjölv utan att ha pratat med endera FS support eller supporten där du köpte burken http://www.fujitsu-siemens.se/support/index_1.html Sök efter1546 så har du alla manualer....om du skulle skruva själv så syns det oftast och garantin ifrågasätts. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted November 27, 2007 Share Posted November 27, 2007 Uppgradering av BIOS kan vara på sin plats, ibland justeras fläktarna med en BIOS-uppdatering. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted November 27, 2007 Share Posted November 27, 2007 Jag misstänker att damm inuti datorn och fläktarna kan vara ett problem, så detta fel uppstått efter ungefär 10 månader. Vågar man öppna sin laptop? Efter en öppning hur ska jag göra då? Eftersom du känner var luften går in och ut ut höljet, så skulle du kunna dammsuga datorn 'baklänges'. PC'n skall vara avstängd under tiden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted November 27, 2007 Share Posted November 27, 2007 Jag misstänker att damm inuti datorn och fläktarna kan vara ett problem, så detta fel uppstått efter ungefär 10 månader. Vågar man öppna sin laptop? Efter en öppning hur ska jag göra då?Sen Eftersom du känner var luften går in och ut ut höljet, så skulle du kunna dammsuga datorn 'baklänges'. PC'n skall vara avstängd under tiden. Du får inte ren leksaksfläktarna som sitter i bärbara. Sen har du utmaningen med statisk elektricitet och en luftströmning. Fläkten i en bärbar sitter ju oftast mitt i smeten... ACER burkar har jag rivit några stycken och vilket skräp man kör med... Sen kan man roa sig och gå till Afonbladet eller Expressen med en bärbar och studera hur CPUn och fläkten beter sig.... Rena sabotaget för datorer.... Så har man garanti så plåga sönder supporten... vägra acceptera långa reptider om den måste skickas in. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts