fredrikalm Posted November 27, 2007 Share Posted November 27, 2007 Hej, Jag har ett mobilt bredband från telenor som är min enda väg ut på internet, samtidigt har jag en nätverksanluten skrivare som jag kommer åt via mitt WLAN. Som det är nu så kommer jag inte åt internet när jag aktivera WLAN för att kunna skriva ut. Hur konfigurerar jag min Windows Vista Home Premium till att alltid använda 3G anslutningen för internet samtidigt som jag kan komma åt skrivaren via WLAN? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanF Posted November 28, 2007 Share Posted November 28, 2007 Jag skulle tro att det beror på att du får en default gateway från ditt wlan också. Antingen kan du konfa om ditt trådlösa så du inte får det (det är inte säkert det går) eller testa att koppla upp mot ditt WLAN innan du kopplar upp med 3g. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredrikalm Posted November 29, 2007 Author Share Posted November 29, 2007 Hmm, länge sen jag höll på och grottade med tcp/ip konfig men ditt svar påminner mig om att man borde kunna skriva om routingtabellen manuellt så att default gw från 3g modemet har högst prioritet. Nån som kan hjälpa mig att utveckla mina tankar? Jag har inte jobbat med att konfa datorer på flera år utan mest fokuserat på att använda dem ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts