Gå till innehåll

Microsoft Net Work Service Pack 1


Lasse B

Recommended Posts

Net work servicepack 1, men när jag har konverterat om datorn till fabriksinställning, och inte laddat ner några foler, så ser jag i lägg till och ta bort att den redan finns där, ?????. Men ändå kommer den som prioriterad, VARFÖR ????

Lasse B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lasse B är du säker på att det är NetWork 1.1 ? Sökte på google och det jag hittade som just berörde "NetWork 1.1" var någon programvara från Sun (sun.com)

Men inget från microsoft, du menar inte FrameWork ? (.net framework) som venoms skrev ? ? ?  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sista gången förhoppningsvis jag skriver om detta.

Så här ligger det till. konverterade om datorn till fabriksinställning, då kommer det en massa prioriterade uppdateringar.

Den som inte går att ladda in är Microsoft Net Work 1,1 Servicepack 1.

DEt kommer upp hela tiden mislyckades. Får inte in den.

Jag försökte istället att ladda ner den från Microsoft Dowload Center, och då hände följande.

Jag ladda ner den, får en fråga om jag vill installera Net Framework 1,1 Servicepack 1 KB 86 74 60

på microsoft Net Framework. Jag gjorde det och det verkade funka.

Nu kom den inte som en prioriterad längre utan bara en säkerhetduppdaterin KB 92 83 66, den gick att lägga in.

Sista frågan nu, var det okej att göra så ?????.

Innan jag laddade ner så tittade jag i lägg till och ta bort, och där låg sen tidigare microsoft net framework 1,1, men det är ju inte servicepacken vad jag tror mig veta.

Förlåt om jag verkar jobbig, men kan inte så mycket om detta.

Det jag har lär mig har jag faktiskt gjort av er alla, tappa inte tålamodet.

Lasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är helt ok att göra som du gjort :)

Sedan finns det .NET framwaork ända upp till 3.0... tror jag det är, men du måste installera alla utgåvor från 1.0 för att få det att fungera med installationerna.

Gå gärna hit och läs... http://www.alltomxp.se/forum/index.php?top...g11934#msg11934

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här... Av någon anledning så kom uppdateringen från Microsoft Update, jag har inget minne av att jag bytt!

Får detta felmeddelande:

73366-NET_Framwork_1_1_SP1.jpg

Bytte tillbaka till Windows Update, men det gjorde (som jag misstänkte) ingen skillnad.

Jag hade en NET Framework uppdatering sedan tidigare, avinstallerade den och nu får jag inga påstötningar om uppdatering!

Menar du, Plun, att om man inte har någon applikation som kräver NET Framework, så kan man skippa den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du, Plun, att om man inte har någon applikation som kräver NET Framework, så kan man skippa den?

Jo så är det....

Jag kan inte komma på något annat än att ATI körde en drivare som måste ha NET, runtime installerat.

Utvecklarna världen över har ju ratat NET o Visual Studio till förmån för Suns Java som är en

mycket billigare utvecklingsmiljö för webben.

Men det kanske finns mer  ???  I Vista tryckte man in Net runtime från början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo så är det....

Jag kan inte komma på något annat än att ATI körde en drivare som måste ha NET, runtime installerat.

Utvecklarna världen över har ju ratat NET o Visual Studio till förmån för Suns Java som är en

mycket billigare utvecklingsmiljö för webben.

Men det kanske finns mer  ???   I Vista tryckte man in Net runtime från början.

Det gjorde man i XP SP2 oxå,och ATI:s drivare behöver fortfarande .NET för att fungera...

Eller det är egentligen Catalyst som behöver det :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utvecklarna världen över har ju ratat NET o Visual Studio till förmån för Suns Java som är en

mycket billigare utvecklingsmiljö för webben.

det är kanske till att ta i. Många svenska företag som sysslar med programutveckling,

inte nödvändigt för webben använder Microsoft .NET Framework.

Vilket som är billigast kan också diskuteras, då man inte bara kan räkna in inköp av utvecklingsmiljön.

Det är ofta bara en mycket liten del i hela kostnaden. Inte för att påstå att .NET är billigast dock.

Och att använda det för en drivrutin till ett grafikkort verkar kanske inte vara bästa valet.

Det visste jag inet att de gjorde, jag trodde bara att det var deras Catalyst Control Center som behövde .NET.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är kanske till att ta i. Många svenska företag som sysslar med programutveckling,

inte nödvändigt för webben använder Microsoft .NET Framework.

Vilket som är billigast kan också diskuteras, då man inte bara kan räkna in inköp av utvecklingsmiljön.

Det är ofta bara en mycket liten del i hela kostnaden. Inte för att påstå att .NET är billigast dock.

Och att använda det för en drivrutin till ett grafikkort verkar kanske inte vara bästa valet.

Det visste jag inet att de gjorde, jag trodde bara att det var deras Catalyst Control Center som behövde .NET.

Jo men frågan var om det finns applikationer som vanliga användare behöver det här till ?

ATI vet vi, mer ?

Sen finns det ju en anledning till att Novell utvecklat Mono och går vidare med Silverlight/Moonlight

projektet i samarbete med MS   ... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men frågan var om det finns applikationer som vanliga användare behöver det här till ?

Ingen aning, men att installera det bara för att det kan vara bra att ha installerat är dumt.

När det dyker upp ett program man behöver använda som kräver det kan man installera .NET.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...