Gå till innehåll

Ballongpopupen över systemfältet! [Windows]


e-son

Recommended Posts

Ända sedan Microsoft uppfann Windows användargränssnitt explorer.exe, i och med Windows 95, har det funnits en bug som har ärvts version efter version av Windows, och med varje uppgradering har den bara blivit värre och värre. Ballongpopupen bakom systemfältet - där den inte går att läsa, och alltså är fullständigt värdelös. Och du har inte kunnat göra något åt det!... förrän nu! NST ToolTipFixer patchar den här buggen en gång för alla, något som Microsoft inte har lyckats fixa på 13 år. Den här patchen lyfter fram popupen så att du faktiskt kan se vad det är för datum när du sätter pekaren på klockan t.ex. Detsamma gäller programikoner, minimerade fönster och allt annat du har i skrivbordets bottenlist. Bra gjort "NeoSmart" !!

http://neosmart.net/dl.php?id=10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar. Detta är nåt som jag stört mig på länge. Det ändå som löst de för min del har varit ominstallation, men då har problemet kommit tillbaka ett tag senare.

Jo, det är en "permanent" bug. Det kan funka en stund efter omstart, men kommer snabbt tillbaka.... och du är definitivt inte ensam om att ha stört dig på detta!    ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 år senare...

Öhhhh, hörru du'ru, e-son! :-)

Sen jag körde det där, så får jag dubbla radmatningar i IE7, åtminstone tror jag det är sen dess, så VAD gör prg'et ??

Dvs VAR i Registret ändrar det ??

Försökte med HexEdit, för att se i EXE-filen vad den pysslade med, men det gack icke...

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öhhhh, hörru du'ru, e-son! :-)

Sen jag körde det där, så får jag dubbla radmatningar i IE7, åtminstone tror jag det är sen dess, så VAD gör prg'et ??

Dvs VAR i Registret ändrar det ??

Försökte med HexEdit, för att se i EXE-filen vad den pysslade med, men det gack icke...

/LbL!

Din fråga är felriktad! Jag har inte varit inblandad i utvecklandet av denna patch, och har således ingen aning om vad den gör, mer detaljerat! Felet i IE 7 tror jag däremot beror på något annat. Aldrig hört eller läst att patchen skulle ha sådana effekter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte detta problemet på min XP Pro. När jag sätter pilen på iconerna i aktivitetsfältet ser jag vad det står. Ingen text hamnar bakom fältet, likaså på sidor eller minimerade fönster. Till klockan använder jag det suveräna programmet PTBSync, som ger en snygg visning av tid, sek och månad och lite annan info.

http://www.netcult.ch/elmue/ElmueSoft-en.htm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste ju bara undra!

enligt hemsidan så ordnar detta program så att "tooltip" inte visas i bakgrunden av menyn, men åtgärdar den ÄVEN så att baloon tips visas överst?

förtydligande för skillnaden:

Tooltip: (hjälptext i meddelandefältet)

After.png

Baloon: ("ballong tips?")

NewHardwareSystrayBalloon.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...