Gå till innehåll

Datorn kan inte läsa skivor


Recommended Posts

Herregud, nu har jag kommit till ett tillstånd där jag inte vet vad jag ska göra.

Det är så att jag använder alcohol 120% som mountar olika imagefiler på datorns disker, och jag ändrade lite si och så i diskhanteraren och nu kan jag inte mounta flera imagefiler på cd-rom 0 disken som datorn bara kan läsa av skivor på!

Det går inte heller att stoppa in skivor i datorn så att den kan läsa av!

Det går att sätta in skivor, men datorn läser inte av dem.

När jag har uppe Den Här Datorn och dubbelklickar på en disk så står det att jag ska sätta in en skiva i datorn när jag antingen redan har gjort det eller när jag har mountat en imagefil på en av dem.

Finns det något sätt att återställa alla cd-rom diskar?

Snälla hjälp mig, jag måste ju kunna använda skivor med min dator!  :-[

Min mail är armanmoo@hotmail.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja med att i Alkohol120% - Virtual Drive - sätta Number of drives = 0

När du efter omboot fått dina riktiga DVD'er att  fungera normalt så lägger du åter igen in Virtuella enheter i Alkohol.

Om du i fortsättningen vill ändra enhetsbokstäver på DVD'erna, så gör det i Alkohol120% i stället.

Där väljer du om de riktiga fysiska DVD'erna skall vara före eller efter de virtuella DVD'erna.

Du ändrar även enhetsbokstäver här om du vill flytta om (Virtual drive - Driverletter - Edit)

Så jag ska bara ändra virtuella enheter till 0 sen restarta om datorn?
Ja, gör detta först för att få ordning på dina riktiga DVD'er.
:-[

har gjort det, men varje gång jag dubbelklickar på en skiva i den här datorn står det att jag ska sätta in en skiva i datorn när jag redan har gjort det och det finns en skiva i datan :(

Jag antar nu att du talar om din 'riktiga' DVD-spelare.

Har du ändrat Enhetsbeteckning eller Drivrutin för spelaren ?

Aa jag talar om min ''riktiga'' dvd spelare.

Jag har ändrat massor i enhetsgrejor och allt som man kan göra, finns det något sätt att bara återställa allt? :o

Ja du kan avinstallera CD-spelarna och sedan låta Windows hitta dom igen. Eller du kan göra en Dator återställning till dagen före ändringarna.
??? hur kan jag avinstallera cd-spelarna?

och det e ingen idé att göra återställningsgrejen för några dagar förut, jag ändrade på det för cirka 1 vecka sen eller något sådant

Prova ändå med systemåterställning. Inga personliga dokument ändras utan bara systemfiler. Detta känns säkrare.

Vet du hur man gör ? Annars så:

Start - Kontrollpanelen - (System och underhåll) - "Säkerhetskopiering och återställning" - på vänster sidan "Reparera Windows med Systemåterställning" - [Nästa] och hitta en rad som ligger före ändringen. - [Nästa] - [slutför]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...