swag Posted December 2, 2007 Posted December 2, 2007 hej .saken är att jag köpt Antec Performance One P180.men när jag stänger av datan så har jag en usb julgran i fronten .verkar som usb kontakterna är igång fast datan är avstängd vet någon detta om det ska vara så? Antec Performance One P180 Tackar på förhand Micke Quote
Landsfiskalen Posted December 2, 2007 Posted December 2, 2007 Om usb:n. Min mottagare till mus o tangentbord lyser, så då borde de väl va ström där, tror ja. Quote
swag Posted December 2, 2007 Author Posted December 2, 2007 hej har du likadan lådan? du har inget du kan testa med i såfall typ en usb disk eller något så man vet att det ska vara så. Quote
JohanF Posted December 2, 2007 Posted December 2, 2007 Det är inte lådan utan moderkortet det hänger på. Quote
Landsfiskalen Posted December 2, 2007 Posted December 2, 2007 Nej ja har inte likadan låda. Sa bara att usb:n lyser på min också. Så de e nog inget fel. Quote
swag Posted December 2, 2007 Author Posted December 2, 2007 ok få se om någon säger något annat då. Quote
waxinator Posted December 2, 2007 Posted December 2, 2007 Det är normalt att USB-enheterna har drivspänning även när datorn är 'avstängd'. Det är på så vis man t.ex. kan starta sin dator med tangentbordet. Den är alltså inte avstängd utan bara stoppad... Avstängd är den först när bakre nätströmbrytaren är frånslagen. Quote
swag Posted December 2, 2007 Author Posted December 2, 2007 ok tack kan man stänga av det någon stans i bios ? Quote
JohanF Posted December 2, 2007 Posted December 2, 2007 Kan även vara en bygel på moderkortet. Vad är det för moderkort du har? Quote
waxinator Posted December 3, 2007 Posted December 3, 2007 ok tack kan man stänga av det någon stans i bios ? Nej, inte utan att stänga av USB-funktionen helt. Lika lite som att man kan stänga av eventuella lysdioder på moderkortet. Själv har jag en USB-förgrenare med fyra starkt lysande blå utgångar. :- Det är alltså strömbrytaren på baksidan som gäller. Och vill du inte starta via USB-tangentbordet så har man ingen fördel med att ha strömmen på alls. Quote
tkm Posted December 14, 2007 Posted December 14, 2007 hej .saken är att jag köpt Antec Performance One P180.men när jag stänger av datan så har jag en usb julgran i fronten .verkar som usb kontakterna är igång fast datan är avstängd vet någon detta om det ska vara så?Antec Performance One P180 Tackar på förhand Micke Det kan jag säga dig i min dator så lyser det då inget efter jag stängt av. Jag tror att det är något inkopplingsfel från moderkortet eller nätaggregatet, min rigg ser du här under 8) Quote
waxinator Posted December 14, 2007 Posted December 14, 2007 Det kan jag säga dig i min dator så lyser det då inget efter jag stängt av. Jag tror att det är något inkopplingsfel från moderkortet eller nätaggregatet, min rigg ser du här under 8) Där ser man vad lite man vet... eller ? Denna bild är tagen ur din manual. Quote
Recommended Posts