Gå till innehåll

Codecs i Vista Media Center?


boxxen

Recommended Posts

Hej!

Har en HTPC med Vista 32bit home Premium, med ännu inga större problem att se film på, men har nu en lite fundering kring codec, om  det är så att jag behöver fylla på med flera codec ?, då undrar jag  vilken som som kan passa bäst och INTE "gormar till det" för vista, typ K-Lite , ffdshow eller vista codec pack etc etc , det finns säkert fler.

Men hoppas hitta ett "stabilt codec" utan bekymmer och så lite som möjligt med konfiguration inställningar  :)

mvh Boxxen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska

Jag kör HTPC på Vista dock använder jag inte Vistas Media Center, tycker den är seg och tidskrävande.

Jag använder bara VLC  och har gjort så i många år och hitills har jag aldrig behövt  lägga in någon codec.  Allt fungerar klockrent ;D

Lasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda sk. "codec-pack" som jag har installerat är

Vista Codec Package...

Samma som jag använder och då kan man även få lite 64-bitars codecs.

Inga problem, jag använder inte Media center för filmer utan Windows Media Player eller Media Player Classic.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Tackar för alla tips, jag tror att jag testar VLC,  även om jag gillar Windows media player. Ska även kolla in vista codec pack länken är sparad :)

Varför jag frågar är att jag läste på ett annat forum om diverse problem med olika codec pack.

Men ännu så har inte märkt något behov av flera codec, men det lär väl komma :)

mvh boxxen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...