boxxen Posted December 4, 2007 Posted December 4, 2007 Hej! Har en HTPC med Vista 32bit home Premium, med ännu inga större problem att se film på, men har nu en lite fundering kring codec, om det är så att jag behöver fylla på med flera codec ?, då undrar jag vilken som som kan passa bäst och INTE "gormar till det" för vista, typ K-Lite , ffdshow eller vista codec pack etc etc , det finns säkert fler. Men hoppas hitta ett "stabilt codec" utan bekymmer och så lite som möjligt med konfiguration inställningar mvh Boxxen Quote
Adnerzzon Posted December 5, 2007 Posted December 5, 2007 Det enda sk. "codec-pack" som jag har installerat är Vista Codec Package, som finns att hämta på: http://www.free-codecs.com/download/Vista_Codec_Package.htm Utöver det så köra jag film via VLC Mediaplayer eller Cyberlink PowerDVD 7. Jag använder det förstnämnda för det mesta... /Anderzzon Quote
Guest Lasseska Posted December 5, 2007 Posted December 5, 2007 Jag kör HTPC på Vista dock använder jag inte Vistas Media Center, tycker den är seg och tidskrävande. Jag använder bara VLC och har gjort så i många år och hitills har jag aldrig behövt lägga in någon codec. Allt fungerar klockrent ;D Lasse Quote
Zap Posted December 5, 2007 Posted December 5, 2007 Det enda sk. "codec-pack" som jag har installerat är Vista Codec Package... Samma som jag använder och då kan man även få lite 64-bitars codecs. Inga problem, jag använder inte Media center för filmer utan Windows Media Player eller Media Player Classic. Quote
boxxen Posted December 5, 2007 Author Posted December 5, 2007 Hej! Tackar för alla tips, jag tror att jag testar VLC, även om jag gillar Windows media player. Ska även kolla in vista codec pack länken är sparad Varför jag frågar är att jag läste på ett annat forum om diverse problem med olika codec pack. Men ännu så har inte märkt något behov av flera codec, men det lär väl komma mvh boxxen Quote
Recommended Posts