Gå till innehåll

Värsta problemet någonsin?


Recommended Posts

Ja, jag har repostat detta eftersom jag fick bara ett svar som inte ens funkade.

Herregud, nu har jag kommit till ett tillstånd där jag inte vet vad jag ska göra.

Det är så att jag använder alcohol 120% som mountar olika imagefiler på datorns disker, och jag ändrade lite si och så i diskhanteraren och nu kan jag inte mounta flera imagefiler på cd-rom 0 disken som datorn bara kan läsa av skivor på!

Det går inte heller att stoppa in skivor i datorn så att den kan läsa av!

Det går att sätta in skivor, men datorn läser inte av dem.

När jag har uppe Den Här Datorn och dubbelklickar på en disk så står det att jag ska sätta in en skiva i datorn när jag antingen redan har gjort det eller när jag har mountat en imagefil på en av dem.

Finns det något sätt att återställa alla cd-rom diskar?

Snälla hjälp mig, jag måste ju kunna använda skivor med min dator!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att avinstallera Alcohol först och sedan gå in i registret för att ta bort de nycklar mm som har med Alcohol att göra? Om din CD/DVD fungerar då kan du installera om efter det. jag skulle också föreslå att du går in på något forum för programmet och kollar. Har sett att någon haft liknande problem och att det då visade sig vara en olaglig kopia av programmet bla.

Man borde väl inte skoja men Alkohol brukar krångla till det i för stora mängder

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag har gjort en systemåterställning, funkade ej, för jag har bara återställningspunkter till 4 dagar sen och felet inträffade för cirka 2-3 veckor sen :(

Men jag får väl la testa att fixa alcohol grejen, although har det nog inget att göra med saken längre eftersom jag editerade mestadels i disklagring och ingen ikon visas ens i den här datorn när jag stoppar i en skiva, det går att bränna till skivor, men inte att spela! ??? ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som en krock mellan enhetsbeteckningar...

Det första jag gör vid installation är att byta den fysiska CDn:s beteckning till Z: ...då minskar risken

för att den ska krocka t.ex med ett usb-minne (mitt fall...och slet mitt hår tills jag kom på vad som var galet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo den har en enhetsbeteckning.

Det e så att när jag stoppar in en skiva i datan kan jag skriva till den, men inte spela upp den.

Ingen ikon kommer i den här datorn på skivan och när jag dubbel klickar den så står det att jag ska stoppa in en skiva i enhet (E) jag har enhet e på den.

Jag börjar tro att det har något att göra med min cd-rw spelare den själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, nu tror jag vet vad som är felet, men kan inte rätta till det.

I den här datorn står det bara att mina spelare är DVD-RW spelare.

Måste jag inte ha en CD-RW spelare för att spela CD skivor?

Efter jag ändrade lite i diskhantering tror jag det har blivit så här.

För förut kunde jag spela hur mycket som helst.

Hur kan jag fixa detta? ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har idag upptäckt att jag inte längre kan skriva till mina fysiska CD och DVD enheter.

Vista säger att enheterna är skrivskyddade.

Jag har haft Alcohol120% installerat för test och först efter avinstallation av programmet

har jag återfått skrivfunktionen till enheterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...