foxxer Posted December 6, 2007 Share Posted December 6, 2007 Hej kan inte så mycket om datorer. undrar om någon kan hjälpa mig? dete så att jag har en bärbara med vista från HP och en stationär dator med xp. nu vill jag kunna dra filler melan de båda datorerna men jag hittar inte någon av dem! hur ska jag göra? en fråga till... kan jag formatera min bärbara från HPs vista och installera xp på den? försvinner garntier och sådant då? mvh jonas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniel_sundgren Posted December 7, 2007 Share Posted December 7, 2007 Om du sätter datorerna i samma arbetsgrupp så brukar det lösa sig. Garantierna försvinner väl inte, men kolla upp satt du har drivrutiner till allt innan du instalerar windowsxp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
foxxer Posted December 7, 2007 Author Share Posted December 7, 2007 hp sa att om jag tog bort o blåste hela disken så försvann garantin men om jag installerade med recover disken så funka garantin igen vilket jag tycker verkar konstigt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted December 8, 2007 Share Posted December 8, 2007 Några allmänna tips: 1. Se till att du har senaste drivrutinerna för nätverkskorten på båda datorerna och att du har senaste firmware på routern. 2. Datorn bör vara i samma arbetsgrupp 3. Ha konton med samma användarnamn och lösenord på båda datorerna (du MÅSTE har ett lösenord). 4. Slå av alla brandväggar på datorerna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fjamsetramsa Posted December 8, 2007 Share Posted December 8, 2007 Du kan installera o göra vad du vill..blir det hårdvarufel har du alltid din garanti...garanti eller support på xp kan du ju så klart inte få på en dator du köpt med vista.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
amentoraz Posted December 12, 2007 Share Posted December 12, 2007 om det är Vista och XP behöver du också installera link-layer patchen på xp-datorn... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
amentoraz Posted December 12, 2007 Share Posted December 12, 2007 länk till patchen: http://www.microsoft.com/downloads/details...;DisplayLang=sv behöver installeras på xp-datorn endast. löste problemen för mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts