Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej. Jag har en nyinköpt bärbar Toshiba med Windows Vista Business installerat. Jag försöker lägga till en skrivare (Samsung ML-1710P) som sitter på en XP och är utdelad till arbetsgruppen. Jag hittar skrivaren i dialogrutan "Lägg till skrivare" och markerar den samt klickar på "nästa". Då kommer följande meddelande upp:

"Det gick inte att ansluta till skrivaren. Det finns inte tillräckligt med ledigt minne för att slutföra den här åtgärden. Stäng några program och försök igen".

Samma sak varje gång jag försöker. Jag har testat med omstart flera gånger. Aktivitetshanteraren säger fysiskt minne 46% och 2038 MB totalt varav 1300 cachelagrat och ledigt 51 MB. Växlingsfiilen är 4279 MB varav 938 MB nyttjas. Alltså är det knappast minnet, vad kan det bero på?

XP-datorn som skrivaren sitter på har SP2 och vista-datorn har uppdaterats senast idag.

Tacksam för hjälp!

Buskis

Posted

du måste börja med att ta hem vista drivis till skrivaren. Lägg in drivrutinen på vistadatorn och anslut sedan skrivaren via nätverket.

Felmeddelandet är för att den inte hittar rätt drivrutin.

Posted

Nu gick det bättre, tack så mycket för hjälpen! :)

Vad synd att inte Bill Gates har lärt sig att skapa felmeddelanden som hjälper användaren!  ::)