Gå till innehåll

Windows XP (systemets vänteprocess)??? HJÄLP!


Södermalm

Recommended Posts

Behöver hjälp med en grej. Kan ej öppna vissa program på min dator, den säger bara att programet inte

svarar o att jag måste avsluta programet. När jag trycker Ctrl alt Delete så står det under "processer"

Systemets Vänteprocess att CPU användningen på 99 hela tiden, vilket sölar ner min dator. Snälla HJÄLP!!!

Mvh Danne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Systemets Vänteprocess att CPU användningen på 99 hela tiden, vilket sölar ner min dator.

Den processen är inte ett problem.

Processen "Systemets vänteprocess" hette från början "System idle process".

Det betydde "Tomgångs processen" eller "Processen som visas om inget annat program vill ha datorn".

Ju mer denna process 'jobbar' ju mindre vill andra processer ha datorns kraft.

Om den visar 99% så är datorn alltså helt outnyttjad och den procent som är kvar används av din egen

process för att visa den bilden...

Om du tänker dig att processorns klocka tickar på med 2,4 GHz hastighet, så om ingen process vill åka med så kastas Vänteprocessen in för att visa att processorn fortfarande snurrar på.

Om du är orolig för att processorn används för mycket så ska du öppna fliken Prestanda i stället.

Där visas med diagram hur mycket processorn används.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver hjälp med en grej. Kan ej öppna vissa program på min dator, den säger bara att programet inte

svarar o att jag måste avsluta programet.

Tala om vilken typ av program du får problem med.

Det kan bero på att något saknas som programmen väntar på. T.ex. nätverket eller en disk...

EDIT: Det är tydligen Real Spy Monitor (v2.79)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...