Gå till innehåll

Office 2007 Servicepack 1


Lasse B

Recommended Posts

2 st frågor till er som kan.

Fråga 1.

Har office 2007 instalerat på en dator, till office har det tidigare kommit 8 st säkerhetsuppdateringar.

Måste man avinstalera uppdateringarna innan man hämtar hem Service pack 1 ??eller är det bara att hämta hem Servicepack 1.

Fråga 2.

Tänker även sätta in Office i en annan ny dator.

Måste man innan man hämtar hem Servicepack 1 hämta hem säkerhetsuppdateringarna, eller hämtar man bara hem Servicepacken 1, ligger det i så fall uppdateringar i Servicepacken.

Tacksam för ett svar

Hoppas att jag har förklarat så att det går att förstå.

Trevlig helg

MVH

LB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga 1.

Måste man avinstalera uppdateringarna innan man hämtar hem Service pack 1 ??eller är det bara att hämta hem Servicepack 1.

Fråga 2.

Måste man innan man hämtar hem Servicepack 1 hämta hem säkerhetsuppdateringarna, eller hämtar man bara hem Servicepacken 1, ligger det i så fall uppdateringar i Servicepacken.

Svar 1.

Nej, du behöver inte avinstallera något.... bara ta emot det du får på MS update!

Svar 2.

Nej, du behöver inte hämta några andra uppdateringar innan SP1.... samma sak igen!... ta bara emot det du får på MS update!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara en check ang fråga 2.

Det du då menar är att jag bara lägger in servicepacken 1, och inte hämtar några andra uppdateringar.

Njaee... du tar emot ALLT du får.... men det mest troliga är att du endast får SP1, eftersom den är helt nysläppt och väl innehåller alla tidigare uppdateringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett litet förtydligande!!

Jag ser att Stenis har skrivit, att SP1 finns att hämta på MS downloadcenter!

Men jag fick nämnda servicepack via dom vanliga månadsuppdateringarna, direkt från Microsoft update!

Den finns så klart på MS downloadcenter också.... så jag menar inte att Stenis har fel!  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tog hem den via download center.

ok... det går så klart också bra... men för säkerhets skull hade jag nog gjort en koll på MS update efteråt, för att vara säker på att inget missats.    :)

Edit: Om jag inte minns fel så kom det en extra uppdatering av Outlooks skräppostfilter.... utöver servicepacken alltså  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...