Gå till innehåll

Windows Vista Service Pack 1: Fördelar mot nackdelar?


tkm

Recommended Posts

Hej Stenis!

Du skriver så här på Techword :

"Nu finns lanseringskandidaten av Windows Vista Service Pack 1 tillgänglig för publik nedladdning, även för svenska Vista-användare".

Fråga från en novis  ;) ,jag följer alla dina insändare ang SP1 men funkar tex update om man installerar SP1 RC ???. Är det något annat som man bör veta eller är det bara att köra ???

Fördelarna har du redan skrivit om och man blir ju lyrisk av sådan läsning 8).

Berätta om det finns några nackdelar eller ska jag vänta tills riktiga SP1 lanseras om några månader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du menar Windows Update så får du till exempel inga säkerhetsuppdateringar via Windows Update men du får uppdateringar för drivrutiner och skräppostfilter till exempel.

Enda nackdelen är att det fortfarande är "betakod" och att saker KAN gå fel. Jag kör dock SP1 på många datorer utan problem! Vill du vara helt säker på att inte få problem, nu eller senare, så ska du avvakta! Annars tuta och kör! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du menar Windows Update så får du till exempel inga säkerhetsuppdateringar via Windows Update men du får uppdateringar för drivrutiner och skräppostfilter till exempel.

Enda nackdelen är att det fortfarande är "betakod" och att saker KAN gå fel. Jag kör dock SP1 på många datorer utan problem! Vill du vara helt säker på att inte få problem, nu eller senare, så ska du avvakta! Annars tuta och kör! ;)

Tack Stenis för ditt snabba svar, informativt som vanligt. Jag vill ej gör något föruthastat ;)

Jag har ju inga problem med min "Rigg" tycker nog att den rockar på som fan, kör Crysis & Bioshock i full upplösning vilket är mycket tillfredställande.

De problem som jag har är att det tar lite tid för att flytta filer ,bilder odyligt. Även USB är lite jobbigt speciellt musen, men det kan ju även vara bios och ej x64.

Vill just nu i allafall komma åt alla säkerhetsuppdateringar så jag väntar tills den officiella SP1 släpps ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag plockade bort mitt SP1 igen... för mig var snabbhet och märkbar stabilitet varken eller... många drivrutiner uppdateras och i mitt fall startade mitt tv-kort att spela upp ljud innan inloggning. Mitt tv-kort fick nya drivrutiner som inte PowerCinema 5 gillade riktigt... även Windows Update gav mig felrapporter när där plötsligt hittades uppdateringar till min Alltiett-skrivare från HP... fick felkod och uppdateringen gick inte att installera.

Jag fick dels avinstallera via kontrollpanelen och till sist göra en systemåterställning för att få alla gamla drivrutiner på plats igen.

Nä, jag håller mig till ett Vista utan SP 1 tills programtillverkarna hängt med...

Mvh // Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 månader senare...

Hur hittar jag mer detaljerad information om vad exakt sp1 för Vista innehåller ursäkta att jag varit borta rätt länge har precis köpt ny dator och har slängt in SP1 utan problem och ingen omstart behövdes heller det är jag glad för

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur hittar jag mer detaljerad information om vad exakt sp1 för Vista innehåller ursäkta att jag varit borta rätt länge har precis köpt ny dator och har slängt in SP1 utan problem och ingen omstart behövdes heller det är jag glad för

Ingen fara, här har du all info; http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...