Gå till innehåll

Vista är segt som sirap


hic

Recommended Posts

Har en nyinköpt dator med vista installerat, supersegt, även på nätet. Det känns som på den tiden när man hade uppringt modem. Håller på att bli tokig!! Om jag inte hittar något att göra åt det här så får det bli en helt ny installering med XP igen. Amd Dual Core 2,30GHz och 2gb i minne borde väl räcka? Vad kan man göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en nyinköpt dator med vista installerat, supersegt, även på nätet. Det känns som på den tiden när man hade uppringt modem. Håller på att bli tokig!! Om jag inte hittar något att göra åt det här så får det bli en helt ny installering med XP igen. Amd Dual Core 2,30GHz och 2gb i minne borde väl räcka? Vad kan man göra?

Har du Nod 32 antivirus? Jag upplevde Vista som brutalt seg vid surf och det visade sig att Nod 32 3.0 låg och scannade browsern i realtid. Detta är inget problem på mix XP maskin men i Vista blev det sirap! Stängde av detta (setup/web acces protection/web browsers/)och nu går det som tåget!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en nyinköpt dator med vista installerat, supersegt, även på nätet. Det känns som på den tiden när man hade uppringt modem. Håller på att bli tokig!! Om jag inte hittar något att göra åt det här så får det bli en helt ny installering med XP igen. Amd Dual Core 2,30GHz och 2gb i minne borde väl räcka? Vad kan man göra?

Har du Nod 32 antivirus? Jag upplevde Vista som brutalt seg vid surf och det visade sig att Nod 32 3.0 låg och scannade browsern i realtid. Detta är inget problem på mix XP maskin men i Vista blev det sirap! Stängde av detta (setup/web acces protection/web browsers/)och nu går det som tåget!

Allvar? NOD 32 är ju känt för att vara det AV som är ett av de "snällaste" mot både XP och Vista...

Nä, kolla uppgraderingar för din hårdvara på Windows Update och uppdatera Flash... ta även bort program som är integrerade i IE7... typ Google Toolbar, Skype osv...

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova senaste Nod32 (3.x) i Vista så får du se! Jag jobba med musikprod och har alltid använt nod32 då det tar lite resurser. Höll på att bli galen då sufen i nya laptopen var tokseg och det sista jag prövade var att avistallera nod 32...... Installerade dock igen och lyckade lokalisera vad som segade i nod (se min post ovan)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen. Jag använder McAfee virusprogram och tror inte att det är det som spökar. Däremot så vägrar Vista att ta emot två stycken uppdateringar från windows update, alla andra uppdateringar går bra.

Lutar mot att gå tillbaka till XP som varit stabilt efter servicepack 2. Synd för Vista är ju skitsnyggt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...