Gå till innehåll

Fråga ang TCP/UDP Test!


Gäst Malou

Recommended Posts

Hej Lsndsfiskalen!

Tre hål i väggen ja.  ;D

Så då får man ha en låda till då om man vill ha digitalTv. Många lådor blir de.  :D

Det blir till att skaffa en Digitalbox från Comhem om du vill ha Digital-TV. Lådan är inte närmvärt stor (tar liten plats) och den kan du få mycket förmånligt av/via Comhem. Det gäller att förhandla med dem och få så mycket det går till så billig penning som möjligt. Och de är inte omöjliga att ha att göra med ;D

Oavsett Digitalbox så har Comhem ett litet utbud via antennuttaget. Bara till att leta upp kanalerna.

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Plun!

Comhems lösning är lite lurigare plus att de labbat med högre hastigheter. Troligen kan de

enkelt ställa om så att man får 24 + 4 Mbits för TV kunder. (utan att kolla)

Att de labbar med högre hastighet vet jag  ;)

Inga problem för dem att ställa om till 24 +4 Mbit. Men detta kommer jag att förhandla om då tiden närmar sig då mitt gratis 24/1 Mbit är på väg att löpa ut  ;D

I slutändan är det ju att "lusläsa" avtalet man skriver på och sedan förhandla om man

bevisligen ser att något är fel, därför är då Bredbandkollen/TPTest skapat.

Här läses avtalen från början till slut samt då (numera) TPTest för att hålla koll.

Sen kan en operatör även sänka priset av rena konkurrensskäl.....det är ju bekvämt att

ha kunder som bara betalar utan att jämföra priser....  ;)  Men då gäller det att förhandla själv.

Gör alltid besök på deras hemsida samt att jag alltid jämför priser med andra  ;D Och jag kan inte komma billigare undan med det jag har idag hos Comhem hos någon annan leverantör.

Det här med att förhandla själv skall man alltid göra (ett måste) annars får man inget:

Gjorde så för många månader sedan gällande priser som nya kunder skulle få om de tecknade avtal med dem för 8 Mbit. De skulle då få betala 299:- i månaden medans jag (och många andra gamla kunder) betalade 400:- (gammalt avtal) för 8 Mbit. Då blev jag heligt för******* och påpekade detta för Comhem. Räckte med ett samtal så fick även jag det nya priset 299:- för 8 Mbit och samtliga hyresgäster här i området gjorde samma sak och fick även de samma pris.

Och nu med allt det nya som jag har här håller även flertalet hyrsegäster på att förhandla om för att också de skall få detta till samma billiga förmånliga konstnad. Och Comhem ställer villigt upp utan problem.

Stackars Comhem tycker synd om dem ibland  ;D

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

2 KM ??? Jag bor mitt i byn och då skall det inte finnas någon telestation i centrum utan bara i utkanterna av centrum då...

När jag inte hade tv tjänsten hade jag 23-24/1

Jo då blåser BBB dig  ;)

Se till att köra TPTest version 5 ett antal gånger vid olika tidpunkter.

Sedan ringer du upp BBB och påpekar det här.

Eller har du "pillrat" fel i en router eller inte uppdaterat firmware för routern vilket alla måste göra.

BBB, (Alla operatörer gör så) kommer att försöka få det till att felet ligger hos dig, så

allt ditt måste vara kollat.

Hursomhelst så har du bara TPTest ver 5 värden så kan inte en support ifrågasätta det här

och ska leda till lägre pris om det inte går att fixa.

Hej Plun

Skall kolla upp detta, för det verkar lite knepigt att dom tar 10 Mbit bara för digitaltvtjänsten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

Kom att tänka på en annat viktig sak i det hela för er som har Comhem och deras DigitalTV/Digitalbox med deras TV utbud.

Ni vet väl att ni betalar en dold avgift (inbakad i hyran) till erat hyresbolag för Comhems grundutbud?

Varför betala denna avgift två gånger dels till hyresbolaget och till Comhem?

Ni som har Digitalbox med deras tvutbud (Comhem) vänd er till erat hyresbolag och kräv att de skall ta bort den dolda avgiften från hyran. Det är inte många kronor det handlar om (ca 50:- kr/mån) men det är pengar det också. Men som sagt varför betala två gånger.

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Landsfiskalen!

OBS: Jag menar nu inte TV-Licensen. Den måste betalas i sedvalig ordning.

Så man har rätt att bara betala en avgift?

Självklart. Varför skall du betala för Comhems grundutbud två gånger dels till ditt hyresbolag samt till Comhem (under förutsättning att du har en Digitalbox med TV-Utbud) från Comhem och du betalar till Comhem för detta?!

Vi hyresgäster gjorde så här i det område där vi bor. Vi påpekade/ifrågasatte detta till vårat hyresbolag som vi har. Visst det har tagit sin tid och en del turer. Men vi fick igenom det.

Så från och med denna månads hyresinbetalning så har de tagit bort den dolda avgiften (sänkt hyra)  ;D

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Landsfiskalen!

Du e en hård förhandlare. Bra jobbat.  ;D

;D Tack  ;D

Men nu var jag inte ensam då det gällde den dolda avgiften hos hyresbolaget. Utan samtliga hyresgäster var delaktiga. Ensam hade jag nog aldrig lyckats.

Ok. Ska sprida budskapet.  ;)

Det gör du rätt i  ;)

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...