Gå till innehåll

Comodo Firewall 3.x [Brandvägg]


Samuel_1975

Recommended Posts

DU/Ni som har Vista bör behålla den här kvar 3.0.13.268 för värkar vara problem med vista när man ska köra den men på xp går det bra, om man vill ha den föra comodo så finns den på filehippo.com att hemta om man inte vill ha den nya på 3.0.14.276

inte vet jag om det kommer nyare uppdateringar på comodo snart igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=8521.0

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=7555.0

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=5698.0

Den här o dom 3 ovan bara i den här forumsdelen. Räcker med en tråd. Inte för o besserwajsa, men för ett år sen va de en massa tjöt här på forumet om just sånt. Och de va nära vi fick hårdare regler o sånnt. Så alla hjälpte till o städa efter sig, så vi klarade oss den gången.  ;D  Annars blir de kanske så helt plötsligt o då sitter vi där allihopa. Så städat o fint, en tråd räcker.  ;D

OnT.. Jo 3.0.14.276 funkar riktigt bra.  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DU/Ni som har Vista bör behålla den här kvar 3.0.13.268 för värkar vara problem med vista när man ska köra den men på xp går det bra, om man vill ha den föra comodo så finns den på filehippo.com att hemta om man inte vill ha den nya på 3.0.14.276

3.0.14.276 fungerar utmärkt för mig i 64-bitars vista , i alla fall så har jag inte haft problem än så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag kanse har installerat fel på vista men ska försöka sen senare när det blir av för den vista datorn är inte bara jag som använder den så det blir inte lika mycket koll på vad det installeras på den o så det kan vara något annat annars,

sedan fungar denna Comodo firewall bättre än dom andra som har varigt ute på 3.x

så jag är rätt så nöjd med den och inte samma problem man hade innan med comodo firewall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Har precis installerat den nya versionen 3.0.15.277

-men problemet är att säkerhetscentret i Vista gnäller om att Windows egna brandvägg

inte är aktiv + att Comdo´s inte finns med där??!!

Vad är felet???  ???

(verkar bara vara skit med denna brandvägg numera)  >:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

själv har ja inga problem med Comodo 3.0.15.277 på Vista eller XP o vissa saker kan göra att brandväggen inte vill köras som den ska via auto som man får stänga av via msconfig eller Startup Inspector,

du kan titta in på Comodo forumet för hjälp o så vidare http://forums.comodo.com/bug_reports-b106.0/

tycker att Comodo är bra än,

vet inte vad felet kan ligga när det fungerar okej för mig på Vista

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

själv har ja inga problem med Comodo 3.0.15.277 på Vista eller XP o vissa saker kan göra att brandväggen inte vill köras som den ska via auto som man får stänga av via msconfig eller Startup Inspector,

du kan titta in på Comodo forumet för hjälp o så vidare http://forums.comodo.com/bug_reports-b106.0/

tycker att Comodo är bra än,

vet inte vad felet kan ligga när det fungerar okej för mig på Vista

Har kollat i deras forum men ej kunnat hitta något om just detta.

Men merparten verkar ju ha problem med dom senaste versionerna,

både va det gäller update eller installation eller avinstallation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 veckor senare...
Har precis installerat den nya versionen 3.0.15.277

-men problemet är att säkerhetscentret i Vista gnäller om att Windows egna brandvägg

inte är aktiv + att Comdo´s inte finns med där??!!

Vad är felet???  ???

(verkar bara vara skit med denna brandvägg numera)  >:(

Men stäng av Vistas brändvägg och slå på Comdos brandvägg då ska det funka!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju på så sätt en brandvägg måste lära sig i början vad just du vill tillåta och vad inte.  ;)

Om en för mig ny brandvägg inte gjorde det utan bestämde över mitt huvudet, skulle den få fart fortare än kvick från min dator  >:(

Häls Mickilina

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag irriterade mig på den pga. det poppade upp meddelande om tillåtelse

allt för många gånger....

Nätet en sak, men när den ska fråga om varenda j_fla dll fil så stänger ja av den.  :P  :D Orkar inte svara ja flera hundra tusentals gånger. Bidde så me windowsuppdate. Orka inte me den.  ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju på så sätt en brandvägg måste lära sig i början vad just du vill tillåta och vad inte.  ;)

Om en för mig ny brandvägg inte gjorde det utan bestämde över mitt huvudet, skulle den få fart fortare än kvick från min dator  >:(

Häls Mickilina

Ja det är klart jag vet att man måste tillåta, det är ju meningen med en brandvägg ;-)

Använde Comodos brandvägg ett tag. Men den "poppade" i tid och otid ändå.

/Anderzzon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man ska installera nåt nytt så är man tvungen att ställa om den till "installation mode", annars får man kramp i armen när man ska tillåta alla installationsfilerna eller som Landsfiskalen uttryckte det

men när den ska fråga om varenda j_fla dll fil så stänger ja av den.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Ny update av Comodo Firewall 3.0.19.318

___________________________________

Version 3.0.19.318

    * FIXED! Bugs in D+ affecting CFP's ability to handle some events properly

    * FIXED! CFP freezes the computer in certain cases of network traffic

    * FIXED! CFP GUI slows down when some other software is installed

    * FIXED! CFP GUI fails to start when resource extraction fails

    * IMPROVED! The default configuration has been updated to protect more resources

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder Windows inbyggda i XP Pro, duger gott, kom underfund med att det går lika bra utan Comodo eller ZoneAlarm mm och varför ska man belasta med skräp, när det bara strular.

Däremot så kör jag ZoneAlarm version 6.1.744.001 den sista innan strulet inför uppdateringen till 7 i min virtuella installation av XP Pro i VMware. Jag har testat Comodo men den är inte alls rolig att ha på datorn, däremot är jag förvånad över hur bra ZoneAlarm funkar med den gamla versionen i den virtuella miljön. Felet var ju att jag som alla andra också uppdaterade till ZoneAlarm 7 när den kom och sen var det ett jäkla jobb at få bort den, på min fysiska dator + allt krångel den orsakade, det var då jag blev allergisk mot allt vad brandväggar heter och det måste snart vara ett par år sedan.

Hoppas att Vistas inbyggda är lika bra som den i XP, för nåt annat ska jag inte ha, när det blir dags för Vista på en riktig dator.

Nu får ni kasta er över mig, ni som är experter på säkerhet.  ;D ;D ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst mumfie
Använder Windows inbyggda i XP Pro, duger gott, kom underfund med att det går lika bra utan Comodo eller ZoneAlarm mm och varför ska man belasta med skräp, när det bara strular.

Däremot så kör jag ZoneAlarm version 6.1.744.001 den sista innan strulet inför uppdateringen till 7 i min virtuella installation av XP Pro i VMware. Jag har testat Comodo men den är inte alls rolig att ha på datorn, däremot är jag förvånad över hur bra ZoneAlarm funkar med den gamla versionen i den virtuella miljön. Felet var ju att jag som alla andra också uppdaterade till ZoneAlarm 7 när den kom och sen var det ett jäkla jobb at få bort den, på min fysiska dator + allt krångel den orsakade, det var då jag blev allergisk mot allt vad brandväggar heter och det måste snart vara ett par år sedan.

Hoppas att Vistas inbyggda är lika bra som den i XP, för nåt annat ska jag inte ha, när det blir dags för Vista på en riktig dator.

Nu får ni kasta er över mig, ni som är experter på säkerhet.  ;D ;D ;D

He he ;D

Med sunt förnuft kommer man långt men du får säkert någon Messerschmitt på dig ;)

Comodo är dessutom en säkerhetsrisk, om man tröttnar på den och avinstallerar den så kan den sabba säkerhetscentret både i xp och vista då den lämnar så mycket skit i registret med resultat att man inte får någon varning om windows egen brandvägg är inaktiverad för windows tror att Comodo fortfarande är installerad. Och för att göra det ännu mer spännande så är de registernycklarna ett elände att bli av med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...