Gå till innehåll

Comodo Firewall 3.x [Brandvägg]


Samuel_1975

Recommended Posts

Ja, ha, de säger du.  :D

Har precis installerat om min comodo och de kom upp ett meddelande om att brandväggen va inaktiv.

Och förutom installmode, finns (när den poppar upp) markera som trusted application, så blir de tyst.  ;D

________________________________

Fick bytatillbks till fox2:an, för 3:an ville sig inte här.  :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Comodo kan ge problem för vissa, annars skulle väl deras forum inte vara så välbesökt. Det smärtar mig som moderator på Comodo-forumet att fortfarande inte kunna rekommendera version 3 av brandväggen. Alltför många har problem, tack och lov fungerar den klockrent på min egen dator. Droppen blev när mina föräldrars dator (samma OS som jag själv har) låstes upp helt av CFP 3. Ansvaret var mitt, och lyckligtvis kunde jag fixa problemet (bootade i safe-mode och kastade ut brandväggen). Installerade i stället version 2.4 som är stabil för de allra flesta.

Vill dock försvara avinstallationen, åtminstone om den genomförs korrekt och fungerar så lämnas inte mycket skräp! Men visst, den kan säkert gå snett även här.

Även Comodos antivirus är en halvt sorglig historia som jag inte heller kan rekommendera. Fungerar väl bra för många, men dras fortfarande med buggar - allvarliga på vissa datorer - som aldrig verkar fixas av Comodo. Det har ryktats om en ny version i evigheter nu.

Det där med $39 är en "garanti" snarare än expertinställningar. ;)

LA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst mumfie

De fall jag känner till så har korrekt avinstallation skett, finns ju tom en batchfile på forumet för att lösa "problemet". ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag får inte heller till det med Comodos "trea" så nu får det bli "två-fyran" igen. Tyvärr blev uppföljaren inte vad jag hoppades och än en gång håller den gamla devisen "man ska inte ändra på ett vinnande koncept". 8)

Tror nog att "två-fyran" håller tillräckligt tätt. Jag kompletterar med Nod32 Antivirus och Spy Sweeper.  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gepe!

Kul att du gillar NOD32 Jag har använt den sedan 2001 på mina bägge datorer.

Jag vet att jag testade Comodo 2.4 tidigare, om det var förra året kommer jag inte ihåg, men jag vet att den sabbade mitt nätverk och då åkte den ut. Men det var samma som med ZoneAlarm minns jag, det blev till att rensa manuellt i registret bl.a för att få bort spåren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

Version 3.0.22.349 : 18th April, 2008

* FIXED! BSOD SESSION_INITIALIZATION_FAILED after ChkDsk.

* FIXED! BUG causing D+ to allow file modification attempts although it is blocked under some circumstances.

* IMPROVED! Reduced false positives for D+ keyboard access alerts.

* IMPROVED! Removed false positives for D+ service control manager access for XP computers.

* IMPROVED! Increased D+ ability to protect itself from already installed rootkits.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Version 3.0.23.363 : 22nd May, 2008

    * NEW! COMODO SafeSurf Toolbar built on COMODO Memory Firewall technology

    * FIXED! COMODO Firewall does not add files from network shares to pending list

    * FIXED! COMODO Firewall does not log incoming ICMP packets properly

    * FIXED! COMODO Firewall blocks everything when password protection is OFF and suppress options are ON

    * FIXED! COMODO Firewall does not terminate active connections properly

    * FIXED! COMODO Firewall firewall driver can not be installed properly in Vista operating systems

    * FIXED! COMODO Firewall can be terminated when Windows XP is being shutdown

    * FIXED! COMODO Firewall GUI does not appear properly on Windows Vista operating systems

    * FIXED! COMODO Firewall GUI can truncate texts in 120 DPI

    * FIXED! COMODO Firewall does not handle long filename properly

    * FIXED! COMODO Firewall does not update the version correctly after being updated

    * FIXED! COMODO Firewall crashes on exit

    * FIXED! COMODO Firewall can cause BSODs when gameprotect rootkit triggers its self defense

    * FIXED! COMODO Firewall can not verify digital signatures

    * FIXED! Small problems in GUI

    * IMPROVED! Clean PC Mode and Safe Mode: Improvements that lead to small number of alerts and pending files

    * IMPROVED! Default Security policy so that Windows Updates do not lead to significant alerts

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

    * NEW! COMODO SafeSurf Toolbar built on COMODO Memory Firewall technology

Gillar inte detta, och det diskuteras en del på Comodos forum nu... Detta "toolbar" dyker upp i IE eller Firefox och ser ut som t.ex. Googles toolbar. Vad man även får på köpet är skydd mot BO-attacker, om man inte vill köra Comodo Memory Firewall separat. Lyckligtvis går det bra att installera nya CFP 3.0.23.363 utan att installera det nya verktygsfältet, men då får man å andra sidan inte CMF integrerat med CFP och måste köra CMF separat om man vill skydda sig mot BO-attacker. - Vilket iofs är helt OK, men jag hade helst sett CMF bli lite diskret integrerat i CFP utan att ett verktygsfält medföljer.

LA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...