L-L Posted December 15, 2007 Share Posted December 15, 2007 Har någon satt sig in i skillnaden mellan QuickTime Alternative Lite och QT Lite? Jag vet att QuickTime Alternative utan "Lite" innehåller Media Player Classic, så låt oss nu bara jämföra Lite med Lite. Någon åsikt om vilken man bör välja för att få QuickTime-stöd på sin dator? /LA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted December 15, 2007 Share Posted December 15, 2007 Man bör välja riktiga QuickTime och inte alternate/lite Skälet till detta är alla säkerhetshål som drabbar alla de här applikationerna. Det tar tid att rätta om man kör alternate/lite Nu är Quicktime liksom Real Player en "slalombana" i dels setupen och att sedan ta bort autostart samt systrayikon. Men för den som klarar att knäppa av Messenger så är det inga problem... dvs det behövs lite koncentration... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
L-L Posted December 15, 2007 Author Share Posted December 15, 2007 Ja, det brukar ju ta ett par dagar för de som gör Lite-versionerna innan de har uppdaterat, efter att Apple har gjort det. (en klar nackdel enligt mig, plun, apropå tråden "kan man stå emot hackarna" ) Senast jag installerade QuickTime skickade Apple med en massa annat skräp, därför gick jag över till Alternative. Har nu för övrigt upptäckt svaret på frågan jag först ställde (typiskt, man frågar något och hittar sen själv svaret :-[): QuickTime Alternative Lite utvecklas inte längre, nu kan man välja mellan QuickTime Alternative och QT Lite (som väl då rimligtvis är före detta QuickTime Alternative Lite). http://www.free-codecs.com/QuickTime_Alter...ve_download.htm - så ser alternativen (!) ut. /LA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted December 15, 2007 Share Posted December 15, 2007 Senast jag installerade QuickTime skickade Apple med en massa annat skräp, därför gick jag över till Alternative.http://www.free-codecs.com/QuickTime_Alter...ve_download.htm - så ser alternativen (!) ut. Jo men det finns bara 1 alternativ http://www.apple.com finns inget annat som det ser ut idag. Sen kolla setupfrågorna... missar man, in i msconfig o bocka ur autostarten plus in i inställningarna och bocka ur ikonen. Klart... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
L-L Posted December 16, 2007 Author Share Posted December 16, 2007 Säkerhetsluckor är inga bekymmer för mig (men säkert för andra) tack vare Defense+ i Comodo Firewall. Jag må ha en helt obalanserad och besatt syn på denna brandvägg, men faktum kvarstår, ingenting okänt kan exekveras på datorn utan att den varnar. Därför tar jag hellre risken med ett bantat QuickTime som inte getts ut av Apple, än installera en bloatad orginalversion! Visst är det en baggis att hindra det från autostart osv., men ju mindre inverkan på systemet desto bättre. /LA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts