Gå till innehåll

QuickTime Alternative Lite eller QT Lite?


L-L

Recommended Posts

Har någon satt sig in i skillnaden mellan QuickTime Alternative Lite och QT Lite? Jag vet att QuickTime Alternative utan "Lite" innehåller Media Player Classic, så låt oss nu bara jämföra Lite med Lite. ;)

Någon åsikt om vilken man bör välja för att få QuickTime-stöd på sin dator?

/LA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man bör välja riktiga QuickTime och inte alternate/lite

Skälet till detta är alla säkerhetshål som drabbar alla de här applikationerna.

Det tar tid att rätta om man kör alternate/lite

Nu är Quicktime liksom Real Player en "slalombana" i dels setupen och att sedan ta bort autostart samt systrayikon.

Men för den som klarar att knäppa av Messenger så är det inga problem... ;) dvs det behövs lite koncentration...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det brukar ju ta ett par dagar för de som gör Lite-versionerna innan de har uppdaterat, efter att Apple har gjort det. (en klar nackdel enligt mig, plun, apropå tråden "kan man stå emot hackarna" ;))

Senast jag installerade QuickTime skickade Apple med en massa annat skräp, därför gick jag över till Alternative.

Har nu för övrigt upptäckt svaret på frågan jag först ställde (typiskt, man frågar något och hittar sen själv svaret :-[): QuickTime Alternative Lite utvecklas inte längre, nu kan man välja mellan QuickTime Alternative och QT Lite (som väl då rimligtvis är före detta QuickTime Alternative Lite).

http://www.free-codecs.com/QuickTime_Alter...ve_download.htm - så ser alternativen (!) ut.

/LA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senast jag installerade QuickTime skickade Apple med en massa annat skräp, därför gick jag över till Alternative.

http://www.free-codecs.com/QuickTime_Alter...ve_download.htm - så ser alternativen (!) ut.

Jo men det finns bara 1 alternativ  http://www.apple.com    finns inget annat som det ser ut idag.

Sen kolla setupfrågorna...  missar man,  in i msconfig o bocka ur autostarten plus in i inställningarna och

bocka ur ikonen.  Klart...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säkerhetsluckor är inga bekymmer för mig (men säkert för andra) tack vare Defense+ i Comodo Firewall. Jag må ha en helt obalanserad och besatt syn på denna brandvägg, men faktum kvarstår, ingenting okänt kan exekveras på datorn utan att den varnar. Därför tar jag hellre risken med ett bantat QuickTime som inte getts ut av Apple, än installera en bloatad orginalversion! Visst är det en baggis att hindra det från autostart osv., men ju mindre inverkan på systemet desto bättre.

/LA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...