akny Posted December 18, 2007 Share Posted December 18, 2007 Jag har för mig att det tidigare förekommit en artikel som menade att ReadyBoost i och med Vista SP1 kommer att fungera som det var tänkt. Så nu är min fundering kort och gott; är det någon som har testat detta? Vänligen Åke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
signator Posted December 18, 2007 Share Posted December 18, 2007 Jag har installerat Vista servicepack 1, och det fungerar jättebra allt, ja nästan iaf. Just det med ReadyBoost fungerar inte sedan jag la in servicepack 1 i Vista. Kör ett 2 eller 4 Gb Sandisk U3-minne, men nu fungerar det helt plötsligt inte. Står att minnet inte klarar av den funktionen. Mystiskt... Vet någon vad det kan vara? Ps. har formaterat minnet, lagt in U3:s drivisar, gjort allt som går att göra, men det fungerar bara inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
amentoraz Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 hmm sandisk U3? funkade inte för mig varken med eller utan deras "specialdrivisar". (och varken med elller utan SP1) tror inte vista tillåter readyboost på U3 filsystem, eväl nåt slags virtuella diskar om jag kommer ihåg rätt. bytte till en vanlig sticka istället, readyboost funkar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 Aha det kanske är det som är mitt problem också.... vad har du köpt för sticka då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
amentoraz Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 en kingston, med readyboost märket Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hampe Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 Bara att avinstallera U3 på "Sand disk" minnet så blir det en vanlig sticka, utan det där jobbiga U3 saken som startar upp varje gång man sätter in det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 Du kan läsa om det jag skrev om detta i somras på http://www.idg.se/2.1085/1.114597. Jag har dock inga bekräftelser på att det fungerar som det ska i SP1, kanske kan vara något att följa upp i en ny artikel! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fysroger Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 Har ett 2Gb usb (Kingston) som tidigare fungerade innan SP1 men nu sägs det inte vara tillräckligt för att fungera som readyboost. Däremot kan jag efter SP1 använda mig av ett memorystick pro duo som inte gick tidigare. (gick fö inte att använda alls innan sp1, dvs kunde inte läsa/skriva till det men fungerar felfritt nu) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
akny Posted December 19, 2007 Author Share Posted December 19, 2007 Du kan läsa om det jag skrev om detta i somras på http://www.idg.se/2.1085/1.114597. Jag har dock inga bekräftelser på att det fungerar som det ska i SP1, kanske kan vara något att följa upp i en ny artikel! Det var den artikeln jag syftade på. Bra ide att följa upp den tycker jag. Det vore intressant att se eventuell skillnad. Vänligen Åke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted December 20, 2007 Share Posted December 20, 2007 Hur får man bort U3 på ett SanDisk Cruiser Mini 4GB.. Får inte RB att fungera Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
signator Posted December 20, 2007 Share Posted December 20, 2007 Gå in på Sandisk sida, där finns både en zippad fil för att ta bort U3 med, och en fil om man vill lägga tillbaks det. Jag tog bort mitt U3 på min usb, men det hjälpte inte, har provat att formatera det både i ntfs och fat, men det hjälper inte. Detta fenomen började sedan jag lagt in sp1 i Vista. Fick reda på att man inte kan ha installerat Nero InCd, och vissa andra program, som står under "trubbleshoting" på Sandisk sida om U3-minnen. Signator in Space. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fjompa Posted December 20, 2007 Share Posted December 20, 2007 Jag tog bort U3 från mitt 2gb Cruzer minne, formaterade till fat32, och det fungerar fint som readyboost med SP1 installerat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted December 20, 2007 Share Posted December 20, 2007 OK , är det bara att plugga in minnet och sedan välja att det skall köras rb på det? Inga andra inställningar som skall göras ? Det finns inga guider om detta hur man går tillväga Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted December 20, 2007 Share Posted December 20, 2007 OK , är det bara att plugga in minnet och sedan välja att det skall köras rb på det? Inga andra inställningar som skall göras ? Du kan gå in på Egenskaper för USB-minnet, där ska du ha en flik som heter ReadyBoost där du om USB-minnet är tillräckligt snabbt kan aktivera det! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted December 20, 2007 Share Posted December 20, 2007 Skall piinen ha något speciellt filsystem för att det skall fungera eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted December 20, 2007 Share Posted December 20, 2007 Nej inget speciellt filsystem, att det är tillräckligt snabbt räcker! Observera att endast ReadyBoost-märkta USB-pinnar garanterat fungerar med ReadyBoost. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts