Gå till innehåll

Vista SP1 RC och ReadyBoost


akny

Recommended Posts

Jag har för mig att det tidigare förekommit en artikel som menade att ReadyBoost i och med Vista SP1 kommer att fungera som det var tänkt.

Så nu är min fundering kort och gott; är det någon som har testat detta?

Vänligen

Åke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har installerat Vista servicepack 1, och det fungerar jättebra allt, ja nästan iaf. Just det med ReadyBoost fungerar inte sedan jag la in servicepack 1 i Vista. Kör ett 2 eller 4 Gb Sandisk U3-minne, men nu fungerar det helt plötsligt inte. Står att minnet inte klarar av den funktionen. Mystiskt... Vet någon vad det kan vara?

Ps. har formaterat minnet, lagt in U3:s drivisar, gjort allt som går att göra, men det fungerar bara inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm sandisk U3?

funkade inte för mig varken med eller utan deras "specialdrivisar".

(och varken med elller utan SP1)

tror inte vista tillåter readyboost på U3 filsystem, eväl nåt slags virtuella diskar

om jag kommer ihåg rätt.

bytte till en vanlig sticka istället, readyboost funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett 2Gb usb (Kingston) som tidigare fungerade innan SP1 men nu sägs det inte vara tillräckligt för att fungera som readyboost. Däremot kan jag efter SP1 använda mig av ett memorystick pro duo som inte gick tidigare. (gick fö inte att använda alls innan sp1, dvs kunde inte läsa/skriva till det men fungerar felfritt nu)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan läsa om det jag skrev om detta i somras på http://www.idg.se/2.1085/1.114597. Jag har dock inga bekräftelser på att det fungerar som det ska i SP1, kanske kan vara något att följa upp i en ny artikel! :)

Det var den artikeln jag syftade på. Bra ide att följa upp den tycker jag.

Det vore intressant att se eventuell skillnad.

Vänligen

Åke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in på Sandisk sida, där finns både en zippad fil för att ta bort U3 med, och en fil om man vill lägga tillbaks det. Jag tog bort mitt U3 på min usb, men det hjälpte inte, har provat att formatera det både i ntfs och fat, men det hjälper inte. Detta fenomen började sedan jag lagt in sp1 i Vista. Fick reda på att man inte kan ha installerat Nero InCd, och vissa andra program, som står under "trubbleshoting" på Sandisk sida om U3-minnen.

Signator in Space.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

OK , är det bara att plugga in minnet och sedan välja att det skall köras rb på det? Inga andra inställningar som skall göras ?

Det finns inga guider om detta hur man går tillväga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK , är det bara att plugga in minnet och sedan välja att det skall köras rb på det? Inga andra inställningar som skall göras ?

Du kan gå in på Egenskaper för USB-minnet, där ska du ha en flik som heter ReadyBoost där du om USB-minnet är tillräckligt snabbt kan aktivera det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...