Gepe Posted December 18, 2007 Share Posted December 18, 2007 Automatiserar datorns CPU process prioritering. Kör man flera CPU-krävande processer samtidigt e.x. kör en virusscanning, konverterar filer m.m. så tar det så mycket kraft av datorn att den blir m.e.m. obrukbar för andra ändamål. Det här programmet undanröjer detta. Funkar tyvärr inte med Vista. http://www.donationcoder.com/Software/Mous...amer/index.html Någon som testat och kan rekommendera det? ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mumfie Posted December 18, 2007 Share Posted December 18, 2007 Har inte provat men det låter som önsketänkande, prova gärna och tala om hur det gick. ;D Verkar som det fått bra recensioner iallafall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gepe Posted December 18, 2007 Author Share Posted December 18, 2007 Verkar fungera väl. Jag testar genom att dra igång både AVG Anti-Spyware och SuperAntispyware-scanningar jämsides (en mardröm). Jag försöker sedan starta Microsoft Word. Med Process Tamer i funktion så startar det på 1 sekund. Med Process Tamer avstängt startar det på 20 sekunder. ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mumfie Posted December 18, 2007 Share Posted December 18, 2007 Det låter ju ganska fantastiskt, hur påverkar det snabbheten på den dubbla scanningen då, blir den mycket långsammare? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gepe Posted December 18, 2007 Author Share Posted December 18, 2007 Jo den blir långsammare men jag har inga siffror på det f.n. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts