Guest Naturguiden Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 Jag saknar ett hemsidesforum här... Bygger hemsidor och det är det ju fler som gör här antar jag? Hur skall jag kunna visa en videofil direkt när man kommer in på min hemsida? Vilket format skall den vara i .(mpg, mpeg, avi, mov) .. har spelat in en instruktionsvideo som jag vill kunna visa på min hemsida? Samt att vi kunde göra någon topplista med vad vi tycker är bra/rekomendera hemsidor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 Jag tror nog att .flv dvs flashvideo är det bästa alternativet eftersom de är ganska lättdrivna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 Du tycker jag skall formatera om mina filer till .flv? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 Nej, det behöver du naturligtvis inte göra men du frågade vilken som ansågs vara det mest lämpade alternativet och det tycker jag är .flv. Om du redan har t.ex .avi filmer så kan du använda dessa men då måste du lägga in kod för en player också och då faller alternativen snabbt ner till wmp eller någon annan av de vanligaste som stöds i webläsaren utan krångel. Det kan ju vara bra att t.ex ha .flv som första alternativ men om det inte finns stöd för att visa den typen så spelas istället en .avi etc... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts