MrBigSpender Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 Hej, Min dator går otroligt segt av någon anledning. Processkraften är på 100% och en tredjedel av minnet används. Jag har inte speciellt många processer igång. Det är ju inte vassaste CPU:n jag har 2.2 GHz men Vista själv säger att min dator är en 3.3 klassificerad dator. Ska man kunna jobba med en dator med den klassificeringen? Grafikkortet är nytt och bra! Vad kan det vara för fel? Explorer verkar ta upp mycket CPU kraft! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 Om du laddar hem Process Explorer från http://www.microsoft.com/technet/sysintern...ssexplorer.mspx så kan du se ser mer detaljerat vad som tar upp 100%. Har du installerat något nyligen som kan ha orsakat fenomenet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrBigSpender Posted December 19, 2007 Author Share Posted December 19, 2007 en snabb koll i detta verktyg säger mig att en process vid namn TrustedInstaller och iexplorer.exe tar mycket CPU Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 Om du precis har installerat/avinstallerat SP1 så är det normalt att trusted installer körs och tar mycket kraft, vänta en timme och se om det blir bättre! Om Internet Explorer tar mycket kraft så stäng ner det och öppna det på nytt, ibland får det för sig att hänga sig själv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrBigSpender Posted December 20, 2007 Author Share Posted December 20, 2007 Nej, nu verkar det vara en process som heter DPCs som tar mycket kraft. Därefter services.exe och explorer.exe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted December 20, 2007 Share Posted December 20, 2007 Har du installerat något i samband med att fenomenet uppstått? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wheninrome Posted December 21, 2007 Share Posted December 21, 2007 Jag hade samma problem med 64 bit sys. Men med 32 bit gick det bra och snabbt.....nja eller snabbt o snabbt.....det gick iaf.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts