Gå till innehåll

[LÖST] Vista Ultimate 64 bit


Wheninrome

Recommended Posts

Alltså, jag har testat Home Premium och Ultimate både på 32 resp. 64 bitars system och kan inte fatta varför det tar 400% längre tid allting med 64 bitars system. PÅ 32 bitars går allting som en skållad råtta, om än XP fortfarande är 200% snabbare än Vista.

Testade svenska Ultimate 64 bit och bara installationen av MSN tog 20 minuter. Tänkte att nåt måste vara fel så jag gjorde om alltsammans men med samma resultat. Väl igång så fungerar allt, men CPU flaggar i topp 100% av tiden......mysko system. Inte konstigt att man stannar kvar med sitt kära XP. Jag hatar att vänta på saker. Baaah...!!!!

Jamen du har väl en skitdator tänker du kanske? Näpp!

Jag tror att en 2.66 Mhz Celeron med 1 Gb DDR och ATI 9600 (256 Mb) och 250 Gb SATA-disk borde få Vista att snurra på rätt fint men tydligen har jag fel. Eller? Tips? Idéer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaså? Pinsamt....trodde man var någorlunda up-to-date iaf........jaja......

Men det är en fullodlad 64 bitars CPU iaf....trodde det skulle gå snabbare, men får nöja mig med XP så länge. Dessutom rullar det systemt på mycket bättre. Vad gäller sen säkerheten så gör jag nattliga rensningar/sökningar och uppdaterar antivir varje dag så jag tror jag klarar mig från den mesta skiten på nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Normalt sett ska det inte vara någon märkbar skillnad vid allmänt användande, däremot blir det skillnad om man kör minneskrävande spel eller applikationer och som i JohanF:s fall har 8GB RAM, då vinner du massor på att köra 64-bitars eftersom 32-bitarsversionen endast kan utnyttja runt 3GB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Fundering x32 eller x64

Jag har nu x32 vista ultimate, kan jag lägga in ett x64 vista Ultimate på den datorn jag har?

Dessutom kan jag formatera hd:n och sedan lägga in x64

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fundering x32 eller x64

Jag har nu x32 vista ultimate, kan jag lägga in ett x64 vista Ultimate på den datorn jag har?

Dessutom kan jag formatera hd:n och sedan lägga in x64

Långt ifrån alla Mobile Sempron har 64-bitarsstöd men det verkar som att din CPU faktiskt är en av få som har det :) Dubbelkolla detta genom att köra CPU-Z, http://www.cpuid.com/download/cpu-z-142.zip, och se udner "intructions" om det står något med x86-64.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Bara att möka in dvd:n i läsaren då och hoppas på det bästa... hihihi

Vet du om det finns någon bra guide för användandet av Vista Ultimate x64 ?

För övrig god jul på dig och hoppas att denna sidan kommer att finnas länge framöver... den har hjälpt min i massor och jag har fått lite nya bekantskaper i cyberrymden samtidigt det är inte så dumt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att möka in dvd:n i läsaren då och hoppas på det bästa... hihihi

Vet du om det finns någon bra guide för användandet av Vista Ultimate x64 ?

För övrig god jul på dig och hoppas att denna sidan kommer att finnas länge framöver... den har hjälpt min i massor och jag har fått lite nya bekantskaper i cyberrymden samtidigt det är inte så dumt

Lycka till! Själva användandet av 32- och 64-bitarsversionen är densamma, vilket du lär märka :)

Vad gäller sajten så kommer den att finnas kvar så länge det finns besökare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja inte fullodlad......renodlad skulle det stå. Enligt uppgift skulle allting gå snabbare med 64 bitars OS men det var ju bara bullshit. XP 32 bit går iaf snabbare än 64 bit och samma sak med Vista.

Vista får vara hur bra som helst, men jag stannar nog kvar med mitt XP ett bra tag till. Varför ändra på nåt som funkar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...