Gå till innehåll

Vista startar om datorn när jag laddar ner filer


henk2055

Recommended Posts

Hej,

Har ett litet problem med Vista och är rätt grön på sånt här så jag tänkte höra om någon annan har haft liknande problem, det är ganska simpelt, så fort jag startar en nedladdning i Internet Explorer eller Mozilla firefox (som e dom två jag har testat) så startar datorn om sig. Det funkar prima i alla andra avseenden men just att ladda ner filer i IE (vilka som helst) så vill den inte vara med längre. Någon som har nån idé?

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket hinner du ladda ner innan datorn startar om ?

Med andra ord kan det vara i samband med virustesten i slutet av nedladdningen ?

Vilken Antivirus använder du ?

Den startar om precis efter det att nedladdningen har börjat. Är det riktigt små filer kan jag hinna få ner dom utan att den startar om. Jag har också upptäckt att samma sak händer när jag avslutar ett program som ligger nere i aktivitetsfältet (typ MSN) såå..  ??? Jag tror inte att den blådumpar heller för den stänger ner alla program, sen avslutar windows och datorn startar om, precis samma förlopp som om du startar om själv. Blir skogstokig  ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla för säkerhets skull om du inte har en MEMORY.DMP i C:Windows som du kan analysera. Har felet funnits hela tiden eller har det uppstått nyligen? Det skulle vara intressant att se om du kan hitta något i Loggboken i samband med att det inträffar för att se om det rapporteras något fel där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla för säkerhets skull om du inte har en MEMORY.DMP i C:Windows som du kan analysera. Har felet funnits hela tiden eller har det uppstått nyligen? Det skulle vara intressant att se om du kan hitta något i Loggboken i samband med att det inträffar för att se om det rapporteras något fel där.

Det är en relativt ny dator och problemet har funnits hela tiden. Har bara kört Vista på den. Precis efter installationen av Vista kunde jag i och för sig ladda ner drivrutinerna till mitt grafikkort (GeForce 8800 GTS) och till mitt ljudkort (M-Audio delta 1010lt), så en gissning kan väl vara att det är nåt med dessa drivrutiner som strular? Det är dom nyaste drivrutinerna så jag tycker det borde fungera  :-

Hittar ingen MEMORY.DMP någonstans på datorn.

MvH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, om du ser till att problemet uppstår och datorn startar om, kan du sedan se några konstigheter i Loggboken under System? Eftersom problemet verkar uppstå när saker sparas på hårddisken undrar jag vad som händer om du kopierar filer på disken eller spar ett dokument av något slag? Om du installerar Free Download Manager (http://www.freedownloadmanager.org/), kan du då ladda ner filer utan problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...