oliver Posted December 23, 2007 Share Posted December 23, 2007 Hejsan! Tänkte lira lite spel mot en polare på varsin dator här hemma i huset. Vi ska inte spela över internet utan bara direkt genom nätverkskabel. Det ska väl funka när man är två har jag hört, att bara köra nätverkskabel mellan datorerna annars måste man ha router när man är tre. Så jag stoppade in nätverkskabeln och båda datorerna hittade kabeln men när man kollar på uppkopplingen så står det begränsad ansluting. Alltså är det nått som är knas, någon som vet om man måste göra något mer? Tack på förhand! //! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ture Posted December 23, 2007 Share Posted December 23, 2007 kanske fel nätverkskabel om jag inte minns fel så skall man använda en korsad nätverkskabel om man kopplar mellan 2 datorer mvh t Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted December 23, 2007 Share Posted December 23, 2007 Korsad kabel mellan två datorer direkt... Eller så skaffar du en HUB och använder vanliga kablar. En HUB får du billigt på Claes Ohlsson eller Kjell och Co typ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanF Posted December 23, 2007 Share Posted December 23, 2007 Att du får begränsad anslutning är helt normalt när det inte finns nån DHCP server. Det borde funka att spela iaf, gör det inte det så sätt fasta ip. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oliver Posted December 30, 2007 Author Share Posted December 30, 2007 Okej tack för svaren. Men det känns som om datorerna inte en är ihoppkopplade. Spelare det någon roll att det är Vista på en och Xp på den andra? Det enda som står på Vista i nätverks och delningscenter är Oidentifierat nätverk och begränsad anslutning. Det funkar inte och spela :- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanF Posted December 30, 2007 Share Posted December 30, 2007 Vad är det för spel du har testat då? Det absolut enklaste är att koppla dem till en router så får du en DHCP på köpet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts