Gå till innehåll

[LÖST] Hur bli av med texten i högra nedre hörnet?


fredde

Recommended Posts

Har ingen Vista , så jag kan inte kolla för tillfället. Men i XP finns det ett registervärde som heter "PaintDesktopVersion"..... ligger under "[HKEY_CURRENT_USERControl PanelDesktop]". Jag skulle tro att man kan hitta ett liknande värde i Vista.... ändra värdet till 0 i så fall!    :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen Vista , så jag kan inte kolla för tillfället. Men i XP finns det ett registervärde som heter "PaintDesktopVersion"..... ligger under "[HKEY_CURRENT_USERControl PanelDesktop]". Jag skulle tro att man kan hitta ett liknande värde i Vista.... ändra värdet till 0 i så fall!    :)

Ja e-son det stämmer även i Vista.  :)

Värdet "1" ger versionsinformation på skrivbordet och "0" tar bort det (efter ny inloggning).

[glow=Yellow,0,0]Windows Vista

            Build 6000[/glow]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen Vista , så jag kan inte kolla för tillfället. Men i XP finns det ett registervärde som heter "PaintDesktopVersion"..... ligger under "[HKEY_CURRENT_USERControl PanelDesktop]". Jag skulle tro att man kan hitta ett liknande värde i Vista.... ändra värdet till 0 i så fall!   

Ja e-son det stämmer även i Vista. 

Värdet "1" ger versionsinformation på skrivbordet och "0" tar bort det (efter ny inloggning).

Windows Vista

            Build 6000

Det lustiga är att värdet redan är "0". Trots att meddelandet visas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lustiga är att värdet redan är "0". Trots att meddelandet visas.

Hmm.... då har dom gömt ett liknande värde någon annanstans i registret! ...kanske du har fler värden med liknande namn, på samma plats?.... kan som sagt inte kolla! Bättre Waxinator "tar över".    ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej i det här fallet hjälper det inte med att ändra registervärdet. Du behöver ett program som exempelvis PE Explorer som kan editera i dll - filer och det är i filen user32.dll.mui som texten ligger. Om det inte stör dig för mycket låt det vara tills sp1 kommer, annars kan du Googla på  "Remove and Disable Windows Vista Evaluation Watermark from Desktop". Men du bör vara klar med vad du gör och är du det minsta osäker så ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej i det här fallet hjälper det inte med att ändra registervärdet. Du behöver ett program som exempelvis PE Explorer som kan editera i dll - filer och det är i filen user32.dll.mui som texten ligger. Om det inte stör dig för mycket låt det vara tills sp1 kommer, annars kan du Googla på  "Remove and Disable Windows Vista Evaluation Watermark from Desktop". Men du bör vara klar med vad du gör och är du det minsta osäker så ...

Då får det stå kvar, det stör egentligen inte så mycket. Tack för hjälpen ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

För att få bort vattenstämpeln - jag lyckades genom att göra så här:

Följ länkens instruktioner: http://wannabegeek.org/index.php/Vista/Vis...mark-Patch.html

ladda ner patchen med reg-hacket och mui-filen.

Skulle vista jäklas med att säga att filen körs av ett annat program, och att det därför inte går att ersätta den gamla mui-filen mot den nya. Ladda då ner unlocker assistant: http://ccollomb.free.fr/unlocker/#download

Starta om datorn - vattenstämpel borta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...