fredde Posted December 26, 2007 Share Posted December 26, 2007 Efter uppgradering till Sp1 fick jag i nedre högra hörnet på skrivbordet texten "Windows Vista Utvärderingsversion. Build 6001". Kan man bli av med denna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted December 26, 2007 Share Posted December 26, 2007 Genom att avinstallera SP1-RC1... :- Det påminner om att du måste avinstallera uppdateringen inom några månader. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted December 26, 2007 Share Posted December 26, 2007 Har ingen Vista , så jag kan inte kolla för tillfället. Men i XP finns det ett registervärde som heter "PaintDesktopVersion"..... ligger under "[HKEY_CURRENT_USERControl PanelDesktop]". Jag skulle tro att man kan hitta ett liknande värde i Vista.... ändra värdet till 0 i så fall! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted December 26, 2007 Share Posted December 26, 2007 Har ingen Vista , så jag kan inte kolla för tillfället. Men i XP finns det ett registervärde som heter "PaintDesktopVersion"..... ligger under "[HKEY_CURRENT_USERControl PanelDesktop]". Jag skulle tro att man kan hitta ett liknande värde i Vista.... ändra värdet till 0 i så fall! Ja e-son det stämmer även i Vista. Värdet "1" ger versionsinformation på skrivbordet och "0" tar bort det (efter ny inloggning). [glow=Yellow,0,0]Windows Vista Build 6000[/glow] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted December 26, 2007 Author Share Posted December 26, 2007 Har ingen Vista , så jag kan inte kolla för tillfället. Men i XP finns det ett registervärde som heter "PaintDesktopVersion"..... ligger under "[HKEY_CURRENT_USERControl PanelDesktop]". Jag skulle tro att man kan hitta ett liknande värde i Vista.... ändra värdet till 0 i så fall! Ja e-son det stämmer även i Vista. Värdet "1" ger versionsinformation på skrivbordet och "0" tar bort det (efter ny inloggning). Windows Vista Build 6000 Det lustiga är att värdet redan är "0". Trots att meddelandet visas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted December 26, 2007 Share Posted December 26, 2007 Det lustiga är att värdet redan är "0". Trots att meddelandet visas. Hmm.... då har dom gömt ett liknande värde någon annanstans i registret! ...kanske du har fler värden med liknande namn, på samma plats?.... kan som sagt inte kolla! Bättre Waxinator "tar över". ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fysroger Posted December 26, 2007 Share Posted December 26, 2007 Nej i det här fallet hjälper det inte med att ändra registervärdet. Du behöver ett program som exempelvis PE Explorer som kan editera i dll - filer och det är i filen user32.dll.mui som texten ligger. Om det inte stör dig för mycket låt det vara tills sp1 kommer, annars kan du Googla på "Remove and Disable Windows Vista Evaluation Watermark from Desktop". Men du bör vara klar med vad du gör och är du det minsta osäker så ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted December 28, 2007 Author Share Posted December 28, 2007 Nej i det här fallet hjälper det inte med att ändra registervärdet. Du behöver ett program som exempelvis PE Explorer som kan editera i dll - filer och det är i filen user32.dll.mui som texten ligger. Om det inte stör dig för mycket låt det vara tills sp1 kommer, annars kan du Googla på "Remove and Disable Windows Vista Evaluation Watermark from Desktop". Men du bör vara klar med vad du gör och är du det minsta osäker så ... Då får det stå kvar, det stör egentligen inte så mycket. Tack för hjälpen ändå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted March 18, 2008 Share Posted March 18, 2008 För att få bort vattenstämpeln - jag lyckades genom att göra så här: Följ länkens instruktioner: http://wannabegeek.org/index.php/Vista/Vis...mark-Patch.html ladda ner patchen med reg-hacket och mui-filen. Skulle vista jäklas med att säga att filen körs av ett annat program, och att det därför inte går att ersätta den gamla mui-filen mot den nya. Ladda då ner unlocker assistant: http://ccollomb.free.fr/unlocker/#download Starta om datorn - vattenstämpel borta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts