ron Posted December 26, 2007 Share Posted December 26, 2007 Någon som har ett tips på hur jag får igång ett 4GB Sandisk Cruzer med U3? Jag använder det dessutom på jobbdatorn med XP men vill ha det att fungera på min hemmadator med Vista Hjälp!?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fysroger Posted December 27, 2007 Share Posted December 27, 2007 Jag föreslår att du går in på länken http://www.sandisk.com/Retail/DriverDownloads.aspx och ser till att ditt U3 är uppdaterat exempelvis med senaste U3 LaunchPad Installer. good luck Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ron Posted December 27, 2007 Author Share Posted December 27, 2007 Jag föreslår att du går in på länken http://www.sandisk.com/Retail/DriverDownloads.aspx och ser till att ditt U3 är uppdaterat exempelvis med senaste U3 LaunchPad Installer. good luck Det var det jag gjorde och texten som står där var orsaken till min fråga. Note:This product supports Windows 2000 SP4 and XP without drivers. Temporarily NOT compatible with Windows Vista. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fysroger Posted December 27, 2007 Share Posted December 27, 2007 :-X Jag skulle givetvis ha läst all text innan jag la in länken. Efter att ha tittat runt lite så får du nog vänta innan du kan köra ditt U3 på vista men hittade den här länken som du kanske också sett men http://u3user.custhelp.com/cgi-bin/u3user....amp;p_topview=1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fjompa Posted December 27, 2007 Share Posted December 27, 2007 Jag föreslår att du avinstallerar u3 från kortet, så fungerar det som ett vanligt minne istället. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ron Posted December 27, 2007 Author Share Posted December 27, 2007 Tack för svaren fysroger och fjompa. Jag vill ju kunna använda det på min dator hemma (vista) och på datorn på jobbet XP och med programvaran kan jag göra lite mer på en annars ganska "låst" jobbdator. Men tanken har slagit mig, ska ju gå att återinstallera det senare isf när det blir vistakompatibelt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted December 27, 2007 Share Posted December 27, 2007 Dessvärre är texten "Temporarily NOT compatible with Windows Vista" inte helt sanningsenlig då det har stått så så länge jag kan minnas. Jag skulle råda dig att kontakta Sandisk och se vad de har att säga! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aaante Posted January 10, 2008 Share Posted January 10, 2008 Kontakta microsofts suport via mail förslagsvis, så får du en "Hotfix" dvs en länk till en fil som du installerar på den dator där det inte fungerar. Filen kommer bara gå att ladda hem under två dagar. Jag vet att det här tipset fungerar av egen erfarenhet... ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 10, 2008 Share Posted January 10, 2008 Kontakta microsofts suport via mail förslagsvis, så får du en "Hotfix" dvs en länk till en fil som du installerar på den dator där det inte fungerar. Filen kommer bara gå att ladda hem under två dagar.Jag vet att det här tipset fungerar av egen erfarenhet... ;D Vilket nummer har uppdateringen du pratar om, dvs vilket KB-artikelnummer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted January 10, 2008 Share Posted January 10, 2008 Man kanske kan få fresta med ett litet tips som fungerar som sandisks eget system... http://portableapps.com/ Där kan du ladda ner typ samma launch bar samt en hel del mer fria program till din sandisk cruser 4GB pinne... Jag har samma och detta fungerar i vista... Lycka till i vidare utforskningar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aaante Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 Något KB-nummer vet jag inte, men som jag skrev: KONTAKTA MS support så får du en länk och lösenord till en fil som fixar problemet. Eftersom lösenordet till filen bara är giltig under 2 dygn så har jag inte sparat den och mailen jag skickade och tog emot har jag tyvärr raderat. Problemet jag hade själv var att 2MB-minnet fungerade på både XP och Vista, men 4MB-minnet fungerade bara på XP och jag antar att det är samma problem här. Men efter installationen av "fixfilen" och startade om datorn funkade 4MB-minnet perfekt även på Vistadatorn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hampe Posted January 17, 2008 Share Posted January 17, 2008 Jag tycker faktiskt att du ska ta bort U3 saken från minnet eftersom det inte direkt tillför något, kör istället med helt vanliga portabla program som du startar med en genväg precis som vanligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders1980 Posted January 17, 2008 Share Posted January 17, 2008 hejsan gör så att du stoppa i minnet i datan sen laddar du ner detta program http://u3.sandisk.com/download/apps/LPInstaller.exe sen tar du å laddar ner filen å sparar du den på skrivbordet å sen kör du i gång filen och så kan du köra den på vista eller xp lycka till Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ron Posted January 18, 2008 Author Share Posted January 18, 2008 hejsan gör så att du stoppa i minnet i datan sen laddar du ner detta program http://u3.sandisk.com/download/apps/LPInstaller.exe sen tar du å laddar ner filen å sparar du den på skrivbordet å sen kör du i gång filen och så kan du köra den på vista eller xp lycka till Hade det varit så lätt hade jag redan gjort det. Tack för ditt svar, uppskattas. Men det kommer ett felmeddelande om att jag inte har en Sandisk u3-kompatibelt usb-minne, vilket jag har. Detta p.g.a. att programmet inte kan läsa av minnet när det startats. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders1980 Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 men testa å gör det på en xp data då Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts