Gå till innehåll

Sandisk U3, hur göra?


ron

Recommended Posts

Jag föreslår att du går in på länken http://www.sandisk.com/Retail/DriverDownloads.aspx och ser till att ditt U3 är uppdaterat exempelvis med senaste U3 LaunchPad Installer.

good luck

Det var det jag gjorde och texten som står där var orsaken till min fråga.

Note:This product supports Windows 2000 SP4 and XP without drivers. Temporarily NOT compatible with Windows Vista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren fysroger och fjompa.

Jag vill ju kunna använda det på min dator hemma (vista) och på datorn på jobbet XP och med programvaran kan jag göra lite mer på en annars ganska "låst" jobbdator.

Men tanken har slagit mig, ska ju gå att återinstallera det senare isf när det blir vistakompatibelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Kontakta microsofts suport via mail förslagsvis, så får du en "Hotfix" dvs en länk till en fil som du installerar på den dator där det inte fungerar. Filen kommer bara gå att ladda hem under två dagar.

Jag vet att det här tipset fungerar av egen erfarenhet...  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontakta microsofts suport via mail förslagsvis, så får du en "Hotfix" dvs en länk till en fil som du installerar på den dator där det inte fungerar. Filen kommer bara gå att ladda hem under två dagar.

Jag vet att det här tipset fungerar av egen erfarenhet...  ;D

Vilket nummer har uppdateringen du pratar om, dvs vilket KB-artikelnummer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Man kanske kan få fresta med ett litet tips som fungerar som sandisks eget system...

http://portableapps.com/

Där kan du ladda ner typ samma launch bar samt en hel del mer fria program till din sandisk cruser 4GB pinne... Jag har samma och detta fungerar i vista...

Lycka till i vidare utforskningar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något KB-nummer vet jag inte, men som jag skrev:

KONTAKTA MS support så får du en länk och lösenord till en fil som fixar problemet.

Eftersom lösenordet till filen bara är giltig under 2 dygn så har jag inte sparat den och mailen jag skickade och tog emot har jag tyvärr raderat.

Problemet jag hade själv var att 2MB-minnet fungerade på både XP och Vista, men 4MB-minnet fungerade bara på XP och jag antar att det är samma problem här. Men efter installationen av "fixfilen" och startade om datorn funkade 4MB-minnet perfekt även på Vistadatorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hejsan gör så att du stoppa i minnet i datan sen laddar du ner detta program

http://u3.sandisk.com/download/apps/LPInstaller.exe

sen tar du å laddar ner filen å sparar du den på skrivbordet å sen kör du i gång filen och så kan du köra den på vista eller xp lycka till

Hade det varit så lätt hade jag redan gjort det. :)

Tack för ditt svar, uppskattas. Men det kommer ett felmeddelande om att jag inte har en Sandisk u3-kompatibelt usb-minne, vilket jag har. Detta p.g.a. att programmet inte kan läsa av minnet när det startats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...