Gå till innehåll

Installation av XP efter Vistainstallation


MrBigSpender

Recommended Posts

efter att ha provat vista har jag kommit till sans och inser att det är bara att backa tillbaks till trotjänaren XP. Nu har jag dock enorma problem med att installera XP. Den slutför inte installationen som jag vill utan startar om datorn och efter att installationsprogram för Windows XP körs så får jag frågor om vilken partition som ska formateras - jag väljer behåll och ta bort min nuvarande XP vilket gör att att den tar bort XP och startar om datorn igen - verkar som moment 22

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Diskarna hanteras separat när det gäller dess partitioner (delar).

Din huvud/boot/disk1 är väl idag partition C: och där ligger den ensamma Vista partitionen !?

Då är det bara att ta bort och skapa ny partition där. Den får åter igen beteckningen C: .

EDIT:  Är du det minsta osäker så kopplar du loss den andra disken tills XP är färdiginstallerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

ursäkta att jag bryter mig in men jag har en fråga .

jag installerade en ata hårddisk på min dator hårdisken tog jag från en äldre som jag sparat

men jag tänkte att den gör bättre nytta i bruk då den ju är på 80gig

frågan är det var xp på den men det gick ej att få igång de , fick ändra i bios eftersom kontakterna som är i min dator passade ej så jagh tog sladden i den gamla datorn och kopplade direkt moderkortet då blev ju den nya hdden 1a boot men xp gick aldrig igång nu har jag formaterat den så den är helt tom

går det enkelt att lägga in xp på den hdden eller hur går jag tillväga ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...