MrBigSpender Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 efter att ha provat vista har jag kommit till sans och inser att det är bara att backa tillbaks till trotjänaren XP. Nu har jag dock enorma problem med att installera XP. Den slutför inte installationen som jag vill utan startar om datorn och efter att installationsprogram för Windows XP körs så får jag frågor om vilken partition som ska formateras - jag väljer behåll och ta bort min nuvarande XP vilket gör att att den tar bort XP och startar om datorn igen - verkar som moment 22 Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 Varför väljer du att behålla partitionen ? Har du taget backup av dina personliga filer så är det bättre att starta 'rent' med nyskapad partition och formatering. En gammal Vista partition är lite speciell... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrBigSpender Posted December 28, 2007 Author Share Posted December 28, 2007 jag har två hårddiskar med tre partitioner - vågade ej ta bort någon partition då Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrBigSpender Posted December 28, 2007 Author Share Posted December 28, 2007 kan jag ta bort den partitionen som ligger på disk1 skapa ny partition instsallera XP utan att tappa bort de partitioner som jag har på den andra disken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 Diskarna hanteras separat när det gäller dess partitioner (delar). Din huvud/boot/disk1 är väl idag partition C: och där ligger den ensamma Vista partitionen !? Då är det bara att ta bort och skapa ny partition där. Den får åter igen beteckningen C: . EDIT: Är du det minsta osäker så kopplar du loss den andra disken tills XP är färdiginstallerad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
linnet Posted February 26, 2008 Share Posted February 26, 2008 ursäkta att jag bryter mig in men jag har en fråga . jag installerade en ata hårddisk på min dator hårdisken tog jag från en äldre som jag sparat men jag tänkte att den gör bättre nytta i bruk då den ju är på 80gig frågan är det var xp på den men det gick ej att få igång de , fick ändra i bios eftersom kontakterna som är i min dator passade ej så jagh tog sladden i den gamla datorn och kopplade direkt moderkortet då blev ju den nya hdden 1a boot men xp gick aldrig igång nu har jag formaterat den så den är helt tom går det enkelt att lägga in xp på den hdden eller hur går jag tillväga ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts