Jump to content

Går inte att logga in på bank eller andra sidor med "inloggning"

geck0

Recommended Posts

Har ett problem med min nya asus bärbara. Windows vista var förinstallerat med Norton internet security. Efter en dags använnde av datorn går det helt plötsligt inte att logga in på sidor längre. Kommer inte in på min bank eller andra sidor där man behöver logga in. Internet funkar fint men just när man ska logga in på någon sida så står det bara "sidan kan inte hittas". Någon som har en aning om vad detta kan vara??

Evigt tacksam för hjälp!

Hej,

Provade precis att avinstallera Norton internet security 2007 men det är fortfarande samma. Tex Handelsbanken eller Nordea går inte att logga in på. Men på denna sida går det at logga in på... Konstigt. Har ni några funderingar?? Har försökt med systemåterställning men den lyckades inte... Datorn är ju nästan helt ny

Nog kan du väl se Internetsidorna för dessa två banker !!?

Det är väl bara i samband med inloggning-sidan som du får problemet !?

Dessa inloggnings sidor kräver nämligen "Säkert läge" och rätten att skriva "Cookies".

(Säkerhets läget visas med ett hänglås nere till höger på läsarramen.)

Har du stängt av Cookies i web-läsarna ? (Firefox - verktyg - Inställ. - Tillåt webplatser lagra...)

Ja visst kan jag se sidorna, men som jag skrev är det när jag loggar in som det bara blir "sidan kan inte visas". Jag har även provat med att lägga in tex handelsbanken.se i tillförlitliga platser i säkerhetsfliken och även provat att dra ner cookies säkerheten till minimum. Nu har det gått så långt att jag har återställt datorn med hjälp av recovery verktyget (i form av en extra recovery partition på hårddisken). Till min stora föråning hjälpte inte ens detta. Känns som om felet är utanför datorn men jag har även en annan dator med Win XP på samma router som det funkar alldeles utmärkt på...

Det här är verkligen jättekonstigt!! Nu tog jag med datorn hem till en vän och då fungerar det?! Kan en router spärra sådana inloggningssidor? Det är en simpel netgear router... Dessutom fungerade det de första timmarna när jag packade upp datorn, sedan hände detta...

Det beror på om denna "simpel netgear router" innehåller brandvägg...

Om du inte gjort några egna inställningar i den så kan du trycka in Reset-knappen

och återfå standardinställningarna. Eller åt minstånde göra den strömlös en stund.