Gå till innehåll

[LÖST] Mystisk partition S: har dykt upp


zalvador

Recommended Posts

Tja... Tomten har kanske varit framme då  (hacker som liten nisse?) ::)

Vad för filer ligger på S: disken då ?

Eller har det att göra med att din D: -disk (och E:) är en 'logisk' disk med styrdata på S: ??

EDIT:  Så... varför har du skapat logiska diskar och inte riktiga partitioner ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittade på det med bitlocker men där står det att jag måste ha TPM  och det vet jag ej om jag har på min dator..

Angående det men recovery partition så har jag ej skapat den..  jag kollade nämligen på diskarna för att

jag tänkte öka volymen på C:  men det verkar ej kunna gå :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det läste jag om här och bitlocker är inget jag har användning för just nu.

Jag ville bara öka storleken på C: som sagt men det verkar ej gå så kanske man ska installera om och där välja storleken på disken igen då .. eller finns det en annan lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stenis, du har helt rätt angående bootdisk.

I mitt fall så har jag (D:) (System, Aktiv, Primär) men här har jag sedan gammalt Windows XP.

Min andra partition  (C:) (Systemstart, Primär) har den uppbootade Windows Vista.

Är det därför som jag sluppit extra diskpartition (S:) för eventuell framtida BitLocker ?

Finns där någon finess med att det skapats logiska partitioner i stället för 'riktiga' ?

EDIT: zalvador, du kan markera disken (S:) och dölja/tabort enhetsbokstaven, så slipper du se den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

S:-partitionen i zalvadors fall måste ha skapats av honom själv eller datortillverkaren under installationen, det är ingenting som sker automatiskt.

Det där med logiska partitioner har jag inget bra svar på...

Det går att dölja partitioner med GPO:er, jag har själv pillat manuellt med att dölja X-partitionen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...