Gå till innehåll

Poängen har minskat rejält i 3DMark06


swag

Recommended Posts

Du har installerat SP1-rc1  ::)

Eftersom 3dmark06 testar både grafik och CPU så är frågan vilken del som tappat prestandan.

Du kan välja att köra enbart den "Graphs..." deltesten och se hur många FPS du får.

Är de rimliga ? Du borde få minst 60-70fps i snitt med ett 8800GT (jag har 39fps, min 17 o max 64).

(mina specar något lite trimmade)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej en fråga till ser att du kör med detta Windows Vista Ultimate x64  får du upp alla minnen då jag kör 32 har 4 gb i men ser bara 3325 men när jag la sp1 ser man 4 gb men everest ser jag inte mina 4 gb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag får allt minnet tillgängligt (4094MB).

Som du ser har jag ändå bara 39MB ledigt minne...

Detta beror på att Vista inte låter något minne ligga oanvänt, utan använder det lediga till file-cachen.

ska avinstallera sp 1 se om det blir bättre kanske du kan hjälpa mej sen hur jag ska läsa av ser inte det du skrev fps 60-70 skrev du se om jag hittar dessa siffror

När du kört "Graphs..." så skapas ett Excel graf med dessa sifror.

Jag vet inte hur det presenteras om du inte har Office-paketet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan jag också ställa in så jag änvänder allt eller måsta jag köpa en 64 vista skiva

jag avinstallera sp 1 nu se vad som händer då

Även om SP1 visar hur mycket minne som finns så kan 32-bitars inte använda mer än drygt 3GB..,

Skall du använda mer än 3GB så gäller 64-bits Vista...

Men som jag visade i förra inlägget så äter Vista ledigt minne, så dina 3GB räcker antagligen för dina behov. Vista släpper tillbaka minne från file-cachen när du behöver det till annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok så köper jag en 64 vista imorgon så får jag mer minne att arbeta med om jag förklarar rätt eller får jag som du visade på minnes bilden?

Ja det är riktigt. Du får som på min bild 4GB att arbeta med.

Tänk på att du inte kan uppgradera utan måste installera på nytt för att få 64-bits Vista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På din bild ser jag att endast ena processorn arbetar... Är det likadant hela tiden ???

Skit... mitt misstag... jag såg inte högra delen av din bild ...!!! Sorry

Generalfelet att först klicka upp bildens förstoring och därmed missa högersidan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ser på min bild hur det ser ut när båda jobbar.

De två övre rutorna skall normalt jobba och rita på den undre tredjedelen av fönstrets höjd.

Jag ser att du har 1700MB i file-cachen som du har i reserv om något program vill ha mer minne.

Jag tycker nog att det är lite tidigt att redan köpa ny license för att du inte kan utnyttja 700MB...

Men det är upp till dig. Kanske väntar du lite och ser om behovet finns och kanske byter ett par till

totalt 6GB då...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okay bra,  Version 169.25 är den senaste WHOL-versionen.

Starta Aktivitetshanteraren och fliken Prestanda och låt fönstret ligga öppet på skrivbordet.

Du ser då hur belastningarna ändrar sig för det två processorerna. Första bilden du skickade

visade 98% belastning på båda, men jag antar detta var bara för du körde ett jättetungt

program samtidigt !?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

va menar du? och du vill ju jämföras med andra så... det får du inte...

vet du varför det kan visa så olika har allt det senaste i av drivrutiner bios mm datan är är ju helt ihop plockad och 3 veckor gamal hade ju 11.128 innan nu nere på 8.800 typ något måste har hänt eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testen avslutas med att du kopplas upp på Internet och till deras web-sida

för registrering av dina testvärden.

Detta för att du skall kunna jämföra dina resultat med andras jämförbara maskiner...

och då skall jämförelsen vara rättvisande och de accepterar inte nya drivrutin versioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...