Gå till innehåll

"HID" hittas var gång jag startar Windows


ron

Recommended Posts

Jag har en ganska ny burk med XP home installerat.

Hårdvara:

MK Asus 5B SE

Grafik: Asus Nvidia Geforce 8400

Minne: 2 x 1 GB Apacer

CPU: Core2duo 2,2Ghz

När jag, efter nyinstallation av XP, startar datorn hittar den HID för tangentbord och mus, jag klickar ok att jag vill installera 2 gånger (mus + tangentbord) och allt går bra.

När jag startar om datorn nästa gång så hittar den mus+tangentbord igen och vill installera osv var gång datorn startas.

Om jag avbryter bägge och kikar i maskinvarulistan så är där två hid-enheter som det ska samt två okända (eftersom jag avbröt).

Hur gör jag för att den ska vara nöjd med det redan installerade?

I Bios så ser jag att datorn totalt kan ha 10 usbingångar, men just nu har den bara 6 st. så jag har ställt mer till 6 enheter. Tror inte detta har något med problemet att göra, men iaf...

Så jag blir snart tokig av att den tjatar om detta var gång. Eller rättare sagt, min dotter tjatar för det är hennes dator...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte sett detta problemet förut...

...men jag skulle starta upp i FelsäkertLäge och Avinstallera samtliga befintliga mus+tangentbord

och sedan starta upp normalt med automatisk installation av enheterna.

När det gäller USB-portarnas antal så finns där säkert 10 portar fastän du inte kopplat in dem på moderkortet ännu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är dessa drivrutiner som får delarna som är inbyggda i moderkortet att fungera som de ska...

Om man ska vara petig ska dessa in före alla andra drivar inkl uppdateringar vid en nyinstallation för att minimera risken för en felinstallation... men kör på bara :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...